A középiskolai tanóra: kereszttantervi kompetenciák
Kerber Zoltán
A középiskolai tanóra: kereszttantervi kompetenciák
A merev tantárgyi struktúra és következményei
A problémamegoldó és a kommunikációs kompetencia fejlesztése a matematikaórán
Somfai Zsuzsa
A problémamegoldó és a kommunikációs kompetencia fejlesztése a matematikaórán
A matematikaórákon folyó munkával kapcsolatban ezen cikkben ismertetendő adatok az Országos Közoktatási Intézet (OKI) tantárgyi obszervációs kutatásának kérdőíves módszerrel és interjúk során nyert eredményei. A hivatkozott mérések a következők:
A környezeti kompetencia
Varga Attila
Környezeti kompetencia
Az Egyesült Nemzetek Szervezetének 57. közgyűlése 2002. december 20-án a 2005–2015 közötti időszakot a „Tanulás a fenntarthatóságért” évtizedének nyilvánította. Vagyis a nemzetközi közösség tíz teljes évet szán azon cél elérésre, hogy az oktatás minden szintjét, illetve formáját áthassák a fenntarthatóság, a környezet- és egészségvédelem alapértékei.