A tanulást fejlesztő osztálytermi módszerek a középfokú oktatásban
Tartalom
- Előszó
- Összefoglaló
- 1. fejezet
A fejlesztő értékelés mellett szóló érvek - 2. fejezet
A szakpolitikai keretek - 3. fejezet
A fejlesztő értékelés elemei: Az esettanulmányok megállapításai és az azokat alátámasztó kutatások - 4. fejezet
A fejlesztő értékelés a gyakorlatban - 5. fejezet
Előnyök és korlátok - 6. fejezet
Oktatáspolitikai következmények - Kanada
A minősítő értékelésből származó adatok felhasználásának ösztönzése fejlesztő célokra - Dánia
A demokrácia és a párbeszéd hagyományára építő iskolák - Anglia
A fejlesztő értékelés megvalósítása kockázatokkal teli környezetben - Finnország
A fejlesztés hangsúlyozása a versennyel és az összehasonlítással szemben - Olaszország
Egy átalakulóban lévő rendszer - Új-Zéland
A fejlesztő értékelés beágyazása párhuzamos oktatáspolitikai kezdeményezésekbe - Ausztrália, Queensland állam
Kimeneti szabályozásra épülő tanterv - Skócia: Egy következetes értékelési rendszer kidolgozása
- A tanítás megváltoztatása a fejlesztő értékelés alkalmazásával
kutatás és gyakorlat A King’s-Medway-Oxfordshire Fejlesztő Értékelési Projekt - A tanulás fejlesztő értékelése
a francia nyelvű publikációk ismertetése - Fejlesztő értékelés az osztályteremben:
az empirikus német szakirodalom ismertetése
Országos Közoktatási Intézet, 2005
Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet
Az OECD olyan különleges fórum, ahol 30 demokratikus ország dolgozik együtt, hogy választ keressen a globalizáció által támasztott gazdasági, társadalmi és környezeti kihívásokra. Az OECD vezető szerepet vállal az új fejlemények és gondok megértésében, és segíti a kormányokat, hogy megtalálják a megfelelő megoldást pl. a vállalatirányítás, az információs társadalom és a népesség elöregedése jelentette kihívások kezelésére. A Szervezet keretében a kormányok összehasonlíthatják szakpolitikai tapasztalataikat, válaszokat kereshetnek a közös problémákra, azonosíthatják a bevált gyakorlatot, továbbá a hazai és nemzetközi politikák összehangolásán munkálkodhatnak.
Az OECD tagországai: Amerikai Egyesült Államok, Ausztrália, Ausztria, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Izland, Japán, Kanada, Korea, Lengyelország, Luxemburg, Magyarország, Mexikó, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovák Köztársaság, Törökország, Új-Zéland. Az OECD munkájában az Európai Közösségek Bizottsága is részt vesz.
A Szervezet statisztikai gyűjtéseit és gazdasági, társadalmi, valamint a környezettel kapcsolatos kérdések körében végzett kutatásait, továbbá a tagok által elfogadott egyezményeket, iránymutatásokat és normákat széles körben terjeszti az OECD Kiadója.
Az angol nyelvű kötet felelős kiadója az OECD főtitkára. Az itt kifejezett vélemények és érvek nem feltétlenül tükrözik a Szervezet vagy tagországai hivatalos nézeteit.
A magyar fordítás megjelenését az Oktatási Minisztérium támogatta.
A fordítás a francia nyelvű eredeti kiadás alapján készült. A francia nyelvű kiadás címe:
L’évaluation formative
Pour Un Meilleur Apprentissage Dans Les Classes Secondaires
Felelős kiadó: Halász Gábor, az Országos Közoktatási Intézet főigazgatója.
A magyar kötet lektora Hunya Márta, műszaki szerkesztője Révész Rita
© Országos Közoktatási Intézet, 2005; Fordítás © Zsebe Márta
A magyar fordítás az OECD által kiadott angol nyelvű kötet alapján készült. A kötet magyar nyelvű megjelentetéséhez az OECD Kiadója hozzájárult.
Originally published by the OECD in English and French under the title:
Formative Assessment: Improving Learning in Secondary Classrooms
ISBN 9264007393
Originallement publiquée en Anglais et Français sous le titre:
L'évaluation formative: Pour un meilleur apprentissage dans les classes secondaires
ISBN 9264007393
© OECD, Paris
All rights reserved / Tout les droits reservées.
© 2005 National Institute for Public Education, Hungary for this edition
© 2005 Institut National pour Education Publique, Hongrie pour cette édition
Published by arrangement with the OECD, Paris; it is not an official translation.
Publiquée sous arrangement avec OECD, Paris; ce n'est pas une traduction officielle.
The quality of the Hungarian translation and its coherence with the original text is the responsibility of the National Institute for Public Education, Hungary.
La qualité de la traduction Hongroise et la coherence avec le texte original est la responsibilité d'Institut National pour Education Publique, Hongrie.
www.oecd.org/publishing/translations
translated versions of OECD publications
www.oecdbookshop.org
OECD online bookshop
www.sourceoecd.org
OECD e-library
www.oecd.org/oecddirect
OECD title alerting service