...szülőknek, fenntartóknak, intézményvezetőknek, pedagógusoknak
Ma Magyarországon a közoktatás berkein belül és kívül levők bizonyosan hallottak már az integrációról. Sokan mellette érvelnek, sokan ellene. Van, aki szülőként, családtagként, van, aki pedagógusként óhajtja a változást. S jóllehet a testi és érzékszervi fogyatékosok integrált nevelése, oktatása évtizedek óta folyamatos, az érintett résztvevők – a szülők – sok vonatkozásban tájékozatlanok a kérdéskörben, a gyógypedagógusok egy része és a többségi iskolák pedagógusai is bizonytalanok, esetenként elhatárolódnak.
Az alábbi írások mindegyike gondolatébresztő, vitaindító áttekintés, egyfajta iránytű, mely az integrációs helyzet feltárásán túl a gyakorlatból követhető ötleteket és megoldásokat is kínál. S mivel az iskolavezetők, a pedagógusok nem csak az információt igénylik, hanem az átgondolásra inspiráló, eszmecserékre alkalmat adó fórumot is, a szerzők az OKI honlapján várják véleményüket és tapasztalataikat.
Az esélyegyenlőség legelső, legelemibb láncszeme az oktatás. A hátrányos helyzet felszámolásának, a sérülések korrekciójának, kompenzálásának itt kell elkezdődnie.
Tartalom
- Fatalin Andrea • A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált neveléséről – szülőknek
- Metzger Balázs • A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált neveléséről – fenntartó önkormányzatoknak
- Vargáné Mező Lilla • Sajátos nevelési igényű tanulók együttneveléséről – pedagógusoknak, intézményvezetőknek