Szerkesztette: Kőpatakiné Mészáros Mária
A kötetben olvasható esettanulmányok és az ezekre épülő elemzések a várakozásainknak megfelelően bőségesen szolgáltatnak támpontokat a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének-oktatásának további elemzéséhez, ráirányítják a figyelmet a szemléletformálás, a különböző kompetenciájú szakemberek együttműködésének szerepére.
A kötet tapasztalási, tanulási lehetőséget teremt az integrált nevelést-oktatást végző és az azt tervező intézmények számára a sajátos nevelési igényű tanulók fogadására, optimális együttnevelésére.
Tartalom
- Előszó
- Kőpatakiné Mészáros Mária • Felnő egy elfogadó nemzedék
- Vargáné Mező Lilla • Itt az elfogadás élő gyakorlat
- Locsmándi Alajos • Ahol jó gyermeknek lenni
- Zseák Sándorné • Minimális kedvezmény, maximális segítés
- Lőrincz Zsuzsa • Az innovációs törekvések gyümölcse az integráció
- Tusa Attila • Együttműködés két intézmény között
- Nyíri Sándor • A gyermek a kiindulópont
- Utószó helyett
- Irodalom