<
Segédanyag a természettudományok összehangolt tanításához a középiskolákban
Biológia • Kémia • Fizika • Földrajz
Szerkesztette: Csorba F. László
Készült 2003-ban az Oktatási Minisztérium támogatásával.
Tartalom
- Franyó István • A külföldi példák alkalmazhatósága a hazai természettudományos oktatásban
- Az angol példa
- A bajor példa
- Both Mária • Németh László szellemi öröksége
- Chrappán Magdolna • A természettudományos tantárgyi integráció
- Csorba F. László • Testvéri tantárgyak
- Csorba F. László • Paradigmák és történetiség mint integráló elvek a természettudományok tanításában
- Nahalka István • Jó és rossz érvek – Tantárgyi integráció a természettudományos nevelésben
- Horváth Zsuzsanna • A szövegértés mint koherenciaképző a tanításban és a tanulásban
- Tompa Klára • Az elektronikus médiumok integráló lehetőségei
- Veres Gábor • Természettudományos nevelés és társadalom – Az STS irányzat alkalmazásának néhány elvi és gyakorlati vonatkozása
- Bánkuti Zsuzsa • Filozófiai szempontok mint lehetséges integráló elvek a természettudományos tantárgyak tanításában
- Chrappán Magdolna • Tankönyvcsalád koherenciavizsgálata
- Ütőné Visi Judit • Az integrált természettudományos oktatás lehetőségei a mai földrajzoktatásban, a tankönyvek nyújtotta lehetőségek alapján
- Ütőné Visi Judit • A természetismeret mint integrált természettudományos alapozó tantárgy földrajzos szemmel
- Hámori Veronika • A fizika és a matematika tantárgyi kapcsolatai – a matematikatanár szemével
- Szabó Szabolcs • A fizika és a matematika tantárgyi kapcsolatai – a fizikatanár szemével
- Both Mária • Egy pszichológiatörténeti dolgozat tanulságai
- Fükéné Walter Mária • A természettudományi műveltségi terület tanításának tapasztalatai
- Kovács Október • Természettudományi tantárgyak közötti együttműködés a Németh László Gimnáziumban
- Dankó József • Természettudományos tárgyak integrálásának lehetőségei a környezeti nevelésben
- Csorba F. László • Tudománytörténet – Összefoglaló elemzés a természettudományok integrált oktatásáról
- Mellékletek