Pedagógiai rendszerfejlesztésen a pedagógiai program és tanterv, az erre épülő tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszer, valamint a gyakorlati alkalmazást lehetővé tevő, illetve segítő akkreditált pedagógusképzési és továbbképzési kínálat, pedagógiai szakmai szolgáltató tevékenység fejlesztését értjük. Pedagógiai rendszere lehet (1) egy tantárgyon belüli témának; (2) egy egész tantárgynak; (3) egy műveltségi területnek, azaz több, egymással összehangolt és összetartozó tantárgynak; (4) egy adott iskolának, azaz valamennyi évfolyamra és tantárgyra vonatkozhat; (5) módszertani fejlesztésnek, amely során a cél a tanulás-tanítás módszerbéli innovációjának átfogó és koherens fejlesztése. A hazai pedagógiai fejlesztési gyakorlatban valamennyi típus fellelhető. A rendszerfejlesztésről átfogó tanulmány olvasható Havas Péter: A pedagógiai rendszerek fejlesztése (Új Pedagógiai Szemle 2003. szeptember) című cikkében.
- A társadalomismeret- és etikaoktatás módszertana
- Integrált természetismeret-oktatás
-
- Az E-college (Lauderedu) rendszer a Lauder Javne iskolában
- Az integrált természetismeret tantárgy tanítása
- Projektszerű tevékenységek a Lauder Iskolában a természettudományok területén
- Mátrix
- Segédkönyv az integrált természetismeret oktatásához a 7–8. évfolyamon
- Az integrált természetismeret tantárgy hatékony tanulási környezete
- Testvéri tantárgyak