Az Oktatáspolitikai Elemzések Központja nyilvános közpolitikai elemzése
Az OPEK által elkészített jelentés műfaja („nyilvános közpolitikai elemzés”) arra utal, hogy elkészítésének célja az oktatáspolitikai gyakorlat támogatása. Szándékaink szerint olyan „felhasználóbarát” dokumentum született, mely egyszerre szolgálja a témáról szóló közpolitikai diskurzust, az oktatáspolitikai döntések tervezését és meghozatalát, valamint azok gyakorlatba való átültetését (implementációját).
Az elemzést az Országos Közoktatási Intézet Oktatáspolitikai Elemzések Központja készítette az Oktatási Minisztérium megbízásából. Az elemzésben foglaltak nem feltétlenül tükrözik az Oktatási Minisztérium álláspontját, így e kiadvány nem tekinthető hivatalos oktatásirányítási dokumentumnak.
Tartalom
- Előszó
- Összefoglalás
- Bevezetés
- 1. A tartalmi szabályozás rendszerének modellje
- 2. A közoktatás tartalmi szabályozásának jellemzői az elmúlt két évtizedben
- 3. A tartalmi szabályozás rendszerének jellemzői a 2002. évi kormányváltást megelőzően, valamint a kormányváltást követő főbb változások
- 4. A problémák azonosítása, javaslatok
- 5. A javaslatok megvalósíthatósága, hatása, fenntarthatósága és költsége
Az elemzés első változatának elkészítésével megbízott szakértői munkacsoport tagjai voltak:
Lukács Judit, Palotás Zoltán (a munkacsoport vezetője), Pála Károly, Setényi János, Vágó Irén.
Az elemzés véglegesítését írásban elkészített véleményükkel segítették:
Csapó Benő, Péteri Gábor és Vass Vilmos.
Az elemzés végső változatának elkészítésében közreműködött az Oktatáspolitikai Elemzések Központjának Tanácsadó Testülete. A testület tagjai:
Halász Gábor, Kovács István Vilmos, Kovács-Cerovic Tünde, Palotás Zoltán, Péteri Gábor, Radó Péter, Setényi János.
Az elemzés véglegesítését Radó Péter végezte.
Az elemzés elkészítését szolgáló projekt koordinátora: Rácz Judit.
Szerkesztés: © Palotás Zoltán, Radó Péter, 2003
© Lukács Judit, Palotás Zoltán, Pála Károly, Setényi János, Vágó Irén, 2003
© Országos Közoktatási Intézet, 2003
ISBN 963 682 517 3
Oktatáspolitikai elemzések: ISSN 1785-2366