Tartalom

  • Bevezetés
    Az Európai Unió, melyhez Magyarország várhatóan a következő évezred első éveiben csatlakozhat, olyan politikai és gazdasági közösség, amelynek talán egyik legfontosabb jellemzője a gyors fejlődés és az átalakulás. Az európai integráció a nyolcvanas évek közepe óta drámai módon felgyorsult és várhatóan az elkövetkező években is hasonló gyorsasággal halad majd előre...
  • Az oktatás és az Európai Unió
    Az európai integráció előre haladásával folyamatosan változik az a szerep is, amelyet az oktatás és a képzés tölt be az európai közösségi építkezés folyamatában. Itt is, mint más területeken, a közösség által elért vívmányoknak, az ún. acquis communautaire-nek az állandó gazdagodását figyelhetjük meg...
  • A csatlakozás haszna és költségei az oktatás területén
    Az EU integrációnak, más területekhez hasonlóan, az oktatás, a képzés és a tudomány területén is vannak pozitív és negatív oldalai: a csatlakozás előnyökkel és hátrányokkal, illetve haszonnal és költségekkel járhat...
  • A magyar integrációs felkészülés kérdései
    Az integrációs felkészülés kérdését az oktatás területén – éppúgy, mint másutt – két szempontból szükséges elemezni...
  • További elemzést igénylő kérdések
    Az integrációs felkészülés számos olyan kérdést vet fel, amelyekre egyelőre kellően kidolgozott válasz nem áll rendelkezésre. Ezek további elemzéseket igényelnek...
  • Felhasznált irodalom

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.