Irodalom
A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam. (2004) www.om.hu
Csobod Éva – Varga Attila: Fenntartható közösségek és iskolafejlesztés, Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 2004. 95 p.
Gulyás Pálné – Láng Edit: Természetvédelem és környezetvédelem a nevelésben, Természet-és Környezetvédő Tanárok Egyesülete, 1997. 246 p
Havas Péter: A fenntarthatóság pedagógiai elemei, In Új Pedagógiai Szemle, 2001 szept. 3-25 pp.
Havas Péter: A környezeti nevelés és a helyi tanterv, KÖRLÁNC Környezeti Nevelési Egyesület, Budapest, 1997. 208 p.
Horváth H. Attila – Vass Vilmos: Az európai oktatási programok hazai adaptációs lehetőségei
Horváth Zsuzsanna – Környei László (2003): A közoktatás minősége és eredményessége. In: Halász Gábor – Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2003. Budapest, Országos Közoktatási Intézet. 309–348.
Imre Nóra (2004): A pedagógusok helyzete az iskolában. In: Simon Mária szerk.: Válaszol az iskola. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet. Szerkesztette: Halász Gábor és Lannert Judit Bp. 1997, 2000, 2003 150p. 211p. 356 -358 p.
Kemény István (1996): A romák és az iskola. Educatio, Tavasz
Kiss Ferenc – Ken Webster: A környezet védelmétől a fenntarthatóság felé, Bessenyei György Könyvkiadó, 2001. 220 p
Kompetenciamérés 2004. suliNova Kht. Értékelési Központ. www.sulinova.hu
Közoktatási Törvény 1993 LXXXIX, 2003 CXXV
Lannert Judit – Schmidt Andrea (2003): Az oktatás társadalmi és gazdasági környezete. In: Halász Gábor – Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2003. Budapest, Országos Közoktatási Intézet. 23–50.
Lovretity Zsigmond – Vizy Istvánné: Környezeti nevelés-oktatás és képzés Magyarországon, Aqua Kiadó, Budapest, 1992.36 p.
Memorandum: Társadalmi Befogadásról szóló Közös Memorandum 2003 Brüsszel, Budapest Kézirat.
Mesterházi Zsuzsa (2002): A speciális oktatás és az integráció. Kézirat. Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központ.
Mihály Ildikó: Környezeti nevelési együttműködés – OECD ENSI, Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 2002, 123 p.
Monitor-felmérések. (2004) suliNova Kht. Értékelési Központ. www.sulinova.hu
Nemzeti alaptanterv 2003. (2004). Budapest, Oktatási Minisztérium.
Új Pedagógiai Szemle 2002 január, 16-24 p.
UNESCO: Education for Sustainability From Rio to Johannesburg: Lessons learnt from a decade of commitment, 2002, (Hungarian version 2003)
Vágó Irén (2000): Az oktatás tartalma. In: Halász Gábor – Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2000. Budapest, Országos Közoktatási Intézet. 169–238.
Vágó Irén (2003): Az oktatás tartalma. In: Halász Gábor – Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2003. Budapest, Országos Közoktatási Intézet. 175–238.
Vámos Ágnes (2002a): Nemzeti kisebbségek oktatása. Kézirat. Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központ.
Vámos Ágnes (2002b): Külföldi tanulók a magyar közoktatásban. Kézirat. Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központ.
Varga Attila: Környezeti nevelés a magyar közoktatásban – az ökoiskolák szemszögéből, In: Új Pedagógiai Szemle, Budapest, 2003. május, 55-68 pp
Vári Péter (szerk.) (2003): PISA-vizsgálat 2000. Budapest, Műszaki Könyvkiadó.
Vásárhelyi Judit – Nagy Tamásné: Az iskola szerepe a helyi fenntarthatóság védelmében, Magyar Környezeti Nevelési Egyesület, Budapest, 2004, 57 p
Vásárhelyi Tamás – Victor András: Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia, Magyar Környezeti Nevelési Egyesület, 2000, bővített és módosított második kiadás: 2004., 128 p (angolul is)
A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam. (2004) www.om.hu