2.1. Oktatás és a nemek közötti egyenlőség
2. Minőségi oktatás minden fiatalnak: kihívások, trendek és prioritások
2.1. Oktatás és a nemek közötti egyenlőség
2.1.1. Az oktatás és a nemek közötti kapcsolat
2.2. Oktatás és társadalmi befogadás
2.2. Oktatás és társadalmi befogadás
2.2.1. A társadalmi befogadásbiztosítása
2.3. Az oktatás és a szociális, illetve életviteli kompetenciák
2.3. Oktatás és a szociális illetve életviteli kompetenciák
2.3.1. A magyar közoktatás cél- és funkció- rendszerének változása a XXI. században
2.4. Minőségi oktatás és a tanárok kulcsszerepe
2.4. Minőségi oktatás és a tanárok kulcsszerepe
Az UNESCO-ICE deklaráció egyebek mellett megállapítja, hogy a tanulók által elért teljesítmény mindenekelőtt a tanár minőségétől függ. Ennek megfelelően minden oktatási rendszer elemi érdeke, hogy a lehető legjobb tanárokat sikerüljön megnyerni és a szakmában tartani. A következő részben áttekinthetjük, hogy a magyar oktatási kormányzatnak milyen eszközei vannak és lehetnek arra, hogy a minőségi oktatást minden fiatal számára a tanári oldalról elősegítse, illetve biztosítsa.
2.5. Oktatás a fenntartható fejlődésért
2.5. Oktatás a fenntartható fejlődésért
2.5.1. A fenntartható fejlődésre nevelés fogalma és tartalmi szabályozása
Magyarországon a környezet megóvására, az erőforrásokkal való gazdálkodás fenntartható változatára irányuló társadalmi és közpolitikai erőfeszítések az oktatásban is felerősödtek. Az elmúlt évek hazai környezetvédelmi és oktatáspolitikai törvényi szabályozás közeledése lehetővé tette a fenntarthatóság pedagógiájának előretörését.