Irodalom
Darling-Hammond, L. (1999): Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence. Reserach Report. Center for the Study of Teching and Policy, University of Washington.
Galasi Péter (2002): Pedagógus diplomával rendelkező pályakezdők munkaerő-piaci helyzete. Országos Közoktatási Intézet. Kézirat.
Kertesi Gábor–Köllő János (2001b): A gazdasági átalakulás két szakasza és az emberi tőke átértékelődése. Budapesti Munkagazdaságtani Füzetek, 6.
Kézdi Gábor (1998): Wages, Employment and Incentives in the Public Sector in Hungary. Budapest Working Papers on the Labour Market, 3.
Lakdawalla, D. (2001): The declining quality of teachers. NBER Working Paper Series. Working Paper 8263
Nagy Mária: Tanári pálya és életkörülmények. Országos Közoktatási Intézet–OKKER.
OECD (2002): Education at a Glance. OECD.
Rivkin, G. R.–Hanushek, E. A.–Kain, J. F. (2000): Techers, Schools and Academic Achievement. Working Paper 6691 (revised) Massachusetts, National Bureau of Economic Reserch.