Összegzés
Napjainkban már nemcsak a számítógépes környezetben felnövekvő kicsik, hanem nagyobb diáktársaik is természetesnek tartják a számítógép jelenlétét, egyre inkább eszközként kezelik, megbecsülik hasznosságát, és tisztában vannak azzal, hogy a komputer lehetőségeinek kiaknázása figyelmet, kitartást, tanulást igényel. Az internetre vagy a digitális berendezések teljesítményére nem tekintenek olyan (sokszor félelemmel teli) csodálattal, mint az idősebb generáció. Ha kellő támogatást, biztatást kapnak, akkor az IKT-t mindannyian tudatosan, céljaik érdekében használják. Azért dolgoznak, mert a feladatot érdekesnek tartják, motiváltságuk, alkotókedvük kiemelkedő. Egyúttal már gyermekkorban elsajátítják az oly fontos informatikai ismeretek, a digitális írásbeliség alapjait is. Az innovatív pedagógus a direkt tanítás helyett inkább szervez, koordinál, a tanulók önálló tevékenységét figyeli és segíti. Az informatikai eszközök és a pedagógiai folyamat szerencsés találkozása, valamint egy újítani képes pedagógus közreműködése olyan tanulási környezetet teremt, amely már a 21. század, az információs társadalom iskolájának jellemzője. Tárjuk tehát szélesre ennek az iskolának a kapuit minden egyes gyermek előtt!