wadmin | 2009. jún. 17.

Irodalom

Ball, Samuel – Bogatz, Gerry (1972): Research on Sesame Street. In: Stanley (ed.): Compensatory Education for Children Ages Two to Eight: Recent Studies of Education Intervention. The John Hopkins University Press, Baltimore and London.

Bessenyei István (1998): Képernyő, tanulási környezet, olvasás. Seymour Papert tanuláselméleti nézeteiről – az olvasás kapcsán. Új Pedagógiai Szemle, 11. sz.

Bicsákné Némethy Terézia (2004): A számítógép alkalmazása a gyógypedagógiai ellátásban. Esettanulmányok.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Bicsakne-Szamitogep}

B. Méhes Vera (1992): A korai olvasás és írás tanulásáról. Fejlesztő Pedagógia, 3–4. sz.

Borosné Gárdos Éva (1989): A Basic és a Logo nyelv oktatásának tapasztalatai. Hatásuk a gondolkodás és a személyiség fejlődésére, különös tekintettel a siket gyermekek eredményeire. Kutatási beszámoló. KLTE Pszichológiai Intézete, Debrecen.

Calvert, Sandra (2003): Production Features for Intrinsically Interesting Learning Environments. In: Wright, June – McDougall, Anne – Murnane, John S. – Lowe, John (ed.): Proceedings of Young Children and Learning Technologies. IFIP WG 3.5 Open Conference. Sydney, Australia.

Cohen, Rachel – Gilalbert, Hélene (1977): Découverte et apprentissage du langage écrit avant six ans. Presses Universitaires de France, Paris.

Cohen, Rachel (1987): Les jeunes enfants la découvert de l'écrit et l'ordinateur. Presses Universitaires de France, Paris.

Cohen, Rachel (ed.) (1992): Quand l'ordinateur parle... Utilisation de la synthese vocale dans l'apprentissage et le perfectionnement de langue écrite. Sous la direction de Rachel Cohen. Presses Universitaires de France, Paris.

Cohen, Rachel (1996): A tudás elsajátítása gyermekkorban. Problémakör és kihívások. In: Az írott nyelv felfedezése kisgyermekkorban az informatika segítségével. Konferenciakötet. I&I Informatika és Iskola Alapítvány, Budapest.

Cohen, Rachel (1997): Nemzetközi távközlési kommunikáció. In: Majzik Lászlóné (szerk.): Új pedagógiai gyakorlat születik. Új Pedagógiai Szemle, 7-8. sz.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=1997-07-vt-Cohen-Nemzetkozi.html}

Cohen, Rachel (1998): Európa az ujjhegyünkön. Előadás a békéscsabai INFO '97 konferencián. Inspiráció, 1998. 1. sz.

Dancsó Tünde (2002): Tehetséggondozás Logo pedagógiával – az informatika tantárgyi versenyek tükrében. [online:]
{http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=informatika-dancso-tehetseggondozas}

Dancsó, Tünde – Kőrös-Mikis, Márta (2003): Talent improving with the help of Logo pedagogy – ICT as reflected by inter-school competitions. In: Be creative … re-inventing technology on Education. Proceedings of the 9th European Logo Conference: 2003. August 27–30. CNOTINFOR. Porto, Portugal.
[online:] {http://www.eurologo.org/eurologo2003/papers.php}

Druin, Allison – Solomon, Cynthia (1996): Designing Multimedia Environments for Children. John Wiley & Sons Inc., New York.

Druin, Allison (ed.) (1999): The Design of Children's Technology. Morgan Kaufmann Publishers Inc., San Fransisco.

Farkas Károly (1997): Játékos Informatika. Kandidátusi értekezés. Magyar Tudományos Akadémia, Budapest.

Farkas Károly – Törtely Éva (1993): A teknőc kertje. Fejlesztő Pedagógia, 4. sz.

Farkas Károly (2005): Számítógépet az óvodába? Avagy milyen alacsonyan helyezzük el a villanykapcsolókat? Iskolakultúra, 11. sz.

Fehér Péter – Mázsár Gabriella (2003): Virtuális LEGO – építkezzünk a számítógépen!
[online:] {http://www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/pedagog/infoktat/vlego/}

Földes Petra (2001): Az informatika innovatív pedagógiai gyakorlata. Esettanulmányok elemzése az iskolai információkutatás és -felhasználás, valamint a diák-tanár együttműködés szempontjából.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=pubptk-foldes-informatika.html}

Földes Petra – Kőrösné Mikis Márta (2002): Esettanulmányok az innovatív pedagógiai gyakorlat bemutatására. Új Pedagógiai Szemle, 3. sz.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=2002-03-ta-Tobbek-Esettanulmanyok.html}

Füzesiné Kazinczi Zsuzsanna – Ridzi Gizella (2004): Informatika kisiskolásoknak. 1. osztály. Munkafüzet és tanítói útmutató. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Füzesiné Kazinczi Zsuzsanna – Ridzi Gizella (2005): Informatika kisiskolásoknak. 2. osztály. Munkafüzet és tanítói útmutató. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Fydman, Marcel (1999): Televízió és agresszió. PONT Kiadó, Budapest.

Holló Istvánné (1996): Mindennapi informatika az óvodás gyermekek környezetében. In: Az írott nyelv felfedezése kisgyermekkorban az informatika segítségével. I&I Informatika és Iskola Alapítvány, Budapest.

Játsszunk együtt informatikát! (1993): Szerk.: Kőrösné Mikis Márta. Feladatgyűjtemény az információs és játékkultúra megalapozásához. Calibra–Műszaki Kiadó, Budapest.

Kerettanterv az alapfokú nevelés-oktatás bevezető és kezdő szakaszára. A 17/2004. (V. 20.) OM rendelet a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről, valamint egyes oktatási jogszabályok módosításáról. 1. számú melléklet. Informatika. Letölthető az Oktatási Minisztérium honlapjáról, [online:]
{http://www.om.hu/main.php?folderID=390&articleID=947&ctag=articlelist&iid=1}.

Komenczi Bertalan (2003): Informatizált iskolai tanulási környeztek modelljei. In: Kőrösné Mikis Márta (szerk.): Iskola – Informatika – Innováció. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.php?kod=iii-Komenczi.html}

Kőrösné Mikis Márta (1995a): Gyermekinformatika. Hogyan kezdjem? Tanácsok tanítóknak, óvoda- és gyógypedagógusoknak az informatika világának játékos megismertetéséhez és alkalmazásához. Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger.

Kőrösné Mikis Márta (1995b): A dörzspapírtól a számítógépig. Törekvések az írott nyelv kisgyermekkori elsajátításának taneszközökkel történő elősegítésére. Iskolakultúra, 3-4. sz.

Kőrösné Mikis Márta (1996): Jelek, jelrendszerek a gyermekek környezetében. Amikor az információval játszunk... In: Villányi Györgyné (szerk.): Tanulmányok a kisgyermeknevelésről. OKKER Oktatási Iroda, Budapest.

Kőrösné Mikis Márta – Mészáros Tamásné (2000): Informatikát tanulunk. Tankönyv. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Kőrösné Mikis Márta – Villányi Györgyné (2003): Az informatikai műveltség megalapozásának lehetőségei gyermekkorban. In: A fejlődés ellen nincsen gyógymód – VIII. Országos Centenáriumi Neumann Kongresszus. NJSZT, Budapest.
[online:] {http://www.neumann-centenarium.hu/kongresszus/prog17.html?v[id]=87}

Kőrösné Mikis Márta (2004a): Informatika kerettanterv az általános iskolák 3–4. osztályai számára. Oktatási Minisztérium, Budapest. Letölthető az internetről,
[online:] {http://www.om.hu/letolt/kozokt/kerettanterv/mk68/MK68_1_03-1.mell-p8-91-kerettanterv_1-4o.pdf}.

Kőrösné Mikis Márta (2004b): Tág a világ. Informatika játékosan 5–7 éveseknek. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Kőrösné Mikis Márta (2004c): IKT az oktatás kezdő szakaszában.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.php?kod=gyermek-Korosne-IKT.html}

Kőrösné Mikis Márta (2005a): Az információs és kommunikációs kultúra gyermekkori megalapozása. In: Dán Krisztina – Sándor Csilla (szerk.): Korszerű könyvtár. Finanszírozás – Gyarapítás – Menedzsment. RAABE, Budapest.

Kőrösné Mikis Márta (2005b): Tanulás és tanítás IKT-vel – egy életen át. Tanuló Társadalom (az Országos Közoktatási Intézet Iskolafejlesztési és Integrációs Központjának lapja), 2. sz.

Kőrösné Mikis Márta (2006): Digitális iskola. In: 3I (Innováció, Integráció, Inklúzió) Akadémia előadásai. Gyula, 2005. október. Megjelenés alatt. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Közoktatási törvény. 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról.

Knizner Anikó (2004): Az óvodai informatikai nevelés elmélete és gyakorlati lehetőségei.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Knizner-ovodai}

Lakosné Makár Erika (2003): Informatika kerettantervi modul az 1–4. évfolyamok számára.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-lakosne-informatikai}

Lakosné Makár Erika (2005): Tehetséggondozás informatikaórán, az alsó tagozaton.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermekuj-tehetseg-Lakosne-tehetseggondozas}

Lessers, Gerard (1975): Children and the Television. Lessons from the Sesame Street. Random House, New York.

Magyar Bálint (2005): Átfogó informatikai fejlesztési programok a közoktatásban.
[online:] {http://www.om.hu/letolt/ikteszkozok2005_november_30v4.ppt}

Mihály Ildikó (2001): Rachel Cohen, a korai olvasástanítás elkötelezettje. Új Pedagógiai Szemle, 11. sz.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=2001-11-ta-Mihaly-Rachel.html}

Mihály Ildikó (2002): Rachel Cohen, a betűvilág kisgyermekkori, számítógéppel segített felfedezéséért. Új Pedagógiai Szemle, 3. sz.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=2002-03-ta-Mihaly-Rachel.html}

Mihály Ildikó (2003): Miniweb – többnyelvűség – maxi tanulás. Az MMM-projekt. In: Kőrösné Mikis Márta (szerk.): Iskola – Informatika – Innováció. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=iii-Mihaly}

Montessori Mária (1978): Az ember nevelése. Tankönyvkiadó, Budapest.

Moore, Omar K. (1972): A Clarifying Environment Approach to Creativity. Sociology Department University of Pittsburgh.

Multimédia-kalauz az általános és középfokú iskolák számára (2003): Szerk.: Kőrösné Mikis Márta. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=informatika-Korosne-Multimedia.html}

Nagyné Szendrői Margit (2004): Óravázlatok.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Nagyne-oravazlatok}

Nemzeti alaptanterv 2003. Oktatási Minisztérium, Budapest. Letölthető az Oktatási Minisztérium honlapjáról, [online:]
{http://www.om.hu/main.php?folderID=391&articleID=1478&ctag=articlelist&iid=1}.

Németh Zoltán (1994): A Mesevilág szoftverről. Iskolakultúra, 5. sz.

Németh Zoltán (2003): Út az információs szupersztráda felé.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-nemeth-ut}

Németh Zoltán (2005): Óravázlatok.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermekuj-tantervek-Nemethz-oravazlatok}

Nyilasy Péterné (1994): Tanítási tapasztalatok az újpesti Bajza utcai általános iskolában. Fejlesztő Pedagógia, 4-5. sz.

Nyíri Kristóf (2003): Virtuális pedagógia – a 21. század tanulási környezete. In: Kőrösné Mikis Márta (szerk.): Iskola – Informatika – Innováció. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.php?kod=iii-Nyiri.html}

Pap László (2000): Az MTA informatikai stratégiájának oktatási fejezete. In: Demetrovics János – Keviczky László (összeáll.): Az információs társadalom. Magyar Tudományos Akadémia, Budapest.

Pányiné Segesdi Nóra (2003): Informatikai készségfejlesztő játékok.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Panyine-informatikai}

Pányiné Segesdi Nóra (2004a): Alkalmazott informatika tanterv 1–4. osztály.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Panyine-alkalmazott}

Pányiné Segesdi Nóra (2004b): Az óvoda-iskola közti átmenet segítése számítógépes környezetben. Esetleírás.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Panyine-ovoda}

Papert, Seymour (1988): Észrengés. A gyermeki gondolkodás titkos útjai. SZÁMALK, Budapest.

Papert, Seymour (1993): The Children's Machine. Harvester Whatsheaf, New York.

Papert, Seymour (1996): The Connected Family. Longstreet Press, Atlanta.
[online:] {http://www.ConnectedFamily.com}

Pócz-Nagyné Pásztor Andrea (2004): Iskolacsalogató. Óvodások informatikai foglalkoztatása az általános iskolában. Az Országos Közoktatási Intézet Gyermekinformatika Szakmai Műhelyének fejlesztése. In: Jávorka Gabriella (szerk.): Tanítói Kincsestár. RAABE, Budapest.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.php?kod=gyermek-Pasztor-Iskolacsalogato.html}

Schlotter Judit (2004): Óravázlatok.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Schlotter-oravazlatok}

SITES – Second Information Technology in Education Study. In: IEA NEWS-Letter, Number 35/36, June 2000 – July 2001.

Stókáné Palkó Mária (2003): „Játssz velünk informatikát!” – játékos vetélkedő kisiskolásoknak.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Stokane-Jatssz}

Széplakiné Józsa Erika (2003): Tudáspróba. Informatika ellenőrző feladatok az alsó tagozatra.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Szeplakine-tudasproba}

Széplakiné Józsa Erika (2004): Informatikafeladatok az alsó tagozat számára a tehetséggondozáshoz.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=gyermek-Szeplakine-Informatikai}

Takács Viola (2003): Baranya megyei tanulók tudásstruktúrái. Iskolakultúra könyvek, 20.

Tarkabarka informatika (2006): Szerk.: Földes Petra – Kőrösné Mikis Márta. Játékos feladatok gyűjteménye tanítóknak, óvoda- és gyógypedagógusoknak az információs és kommunikációs képességek fejlesztéséhez. Megjelenés alatt. A rövidített változat megtalálható az interneten, [online:]
{http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=kiadvany&kod=gyermekuj-jatekok-Tobbek-fgy}.

Török Balázs (2003): A számítógép-használat óvodáskorban – az országos szülővizsgálat eredményei alapján. In: Kőrösné Mikis Márta (szerk.): Iskola – Informatika – Innováció. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
[online:] {http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=iii-Torok}

Turcsányiné Szabó Márta (2004): Számítógép az ovisoknak! Mozaikok a nagyvilágból. Új Pedagógiai Szemle, 1. sz.
[online:] {http://www.oki.hu/cikk.php?kod=2004-01-vt-turcsanyine-szamitogepet.html}

Tags: 
Prefix: 

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.