Az Országos Közoktatási Intézet (OKI) 2001 óta szervez olyan nyitott szakmai napokat, amelyek célja egy-egy kutatási-fejlesztési program eredményeinek megvitatása. E programokon nemcsak az intézet munkatársai vesznek részt, hanem a témához értő és abban érintett meghívott szakértők is. Általában azoknak a programoknak az eredményeit bocsátjuk így szakmai vitára, amelyekről úgy gondoljuk, hogy a közoktatás számára különösen fontos és aktuális témával foglalkoznak, illetve amelyek esetében a további munka lehetséges irányait kívánjuk munkatársainkkal és szakmai partnereinkkel megvitatni. Az ilyen vitákra többféle külső partnert szoktunk meghívni: a kutatói-fejlesztői közösség képviselői mellett különösen azokat a gyakorlati szakembereket látjuk szívesen, akik a közoktatás intézményeiben vagy a közoktatás-irányítás különböző szintjein dolgoznak.
Tartalom
- Előszó • (Halász Gábor)
- Mayer József • Az iskolarendszerű felnőttoktatás mint második esély az iskolai végzettség megszerzésére
- Halász Gábor • Nemzetközi hatások a közoktatásban • A nemzeti oktatáspolitikák közösségi harmonizálása az Európai Unióban
- Imre Anna • Az OECD INES tevékenysége és hatása a nemzeti gondolkodásra
- Havas Péter • Esettanulmányok az oktatás fejlesztés nemzetközi együttműködéseinek köréből
- Radnóti Katalin • A fizika tantárgy helyzetét és fejlesztési feladatait feltáró tanulmány • Kérdőívelemzés
Az Új Pedagógiai Szemlében korábban már megjelent:
Balázs Éva: Területi tervezés, humánerőforrás-fejlesztés a közoktatásban (2002. április)
Vágó Irén: Óvodai intézményrendszerm óvodai nevelés az ezredfordulón (2002. december)
Villányi Györgyné: Az óvodai nevelési dokumentumok elemzése, az óvodai nevelőmunka megfigyelése és az interjúk tapasztalatai (2002. december)
Kerber Zoltán: A tantárgyi obszerváció néhány tanulsága (2002. december)
Szerkesztő: Monostori Anikó
© Balázs Éva, Halász Gábor, Havas Péter, Imre Anna, Kerber Zoltán, Mayer József, Nagy Mária, Radnóti Katalin, Vágó Irén, Villányi Györgyné
© Országos Közoktatási Intézet, 2003
ISBN 963 682 511 4