<
Az Országos Közoktatási Intézet Minőség – eredményesség – hatékonyság címmel rendezte meg 2004 októberében éves szakmai konferenciáját. A hagyományokhoz híven az OKI kötetben adja közre az elhangzott előadások, a vitaindítók és a vitafórumok legfontosabb tanulságainak összegző beszámolók szerkesztett változatát. A kiadványban olvasható a három plenáris előadás szövege: az első az angol oktatási rendszer reformfolyamatait és eredményeit mutatja be; a második az eredményesség, hatékonyság és a méltányosság fogalmainak értéktartalmát elemzi; a harmadik előadás pedig azokat az eszközöket mutatja be, amelyeket az utóbbi időben vezetnek vagy vezettek be az oktatás eredményességének megragadására. A kötet tartalmazza az értékelés társadalmi nyilvánosságának szentelt pódiumbeszélgetés szerkesztett változatát, és beszámol a hat szakmai vitafórum és műhely tapasztalatairól is, melyek a témakör egyes elemeivel részletesen foglalkoztak.
Tartalom
- David Hopkins • Kiválóság és méltányosság – az angol oktatási rendszer jellemzői
- Lannert Judit • Hatékonyság, eredményesség és méltányosság
- Horváth Zsuzsanna • Az oktatás értékelésének újabb eszközei
- Schüttler Tamás összefoglalója Az iskolai értékelés társadalmi nyilvánossága című beszélgetésről
- 1. vitafórum: A tanári munka minősége és az oktatás hatékonysága
- 2. vitafórum: Az oktatás tartalmának és eredményességének kapcsolata
- 3. vitafórum: Indikátorok az oktatás eredményességének értékelésében a különböző szinteken
- 4. vitafórum: Hatékonyság és eredményesség a fenntartói oktatásirányításban
- 5. vitafórum: Kimeneti értékelés: egy megújuló eszköz a magyar közoktatásban
- 6. vitafórum: A közoktatás mint a humánerőforrás-fejlesztés tényezője
- Halász Gábor • A konferencia tartalmi összefoglalása
A kötet megjelenését az Oktatási Minisztérium támogatta
Szerkesztő: Simon Mária, Kósa Barbara
© Országos Közoktatási Intézet, 2005.
ISBN 963 682 551 3
Felelős kiadó: Halász Gábor, az OKI főigazgatója