Szerkesztő: Nagy Mária
A huszadik század végére a magyarországi középfokú intézmények szélesre tárták kapuikat a fiatalok előtt. Maguk a középiskolák közben teljesen át is alakultak. Nem mondható meg egyértelműen, hogy hány évfolyamosak (4-6-8 vagy akár 5), de a nevükből sokszor azt is nehéz kitalálni, hogy milyen tanulmányokat kínálnak. Nem is, hiszen a legtöbb valamiféle „vegyes” intézmény: gimnáziumi, szakközépiskolai, esetleg érettségi utáni szakképzést is nyújt. Kötetünk tanulmányai erről az átalakulásról adnak sok szempontú, számos adatot bemutató áttekintést. Mindazoknak ajánljuk, akik résztvevői és alakítói e folyamatoknak: szülőknek, iskolaigazgatóknak, pedagógusoknak, országos és helyi szintű oktatáspolitikusoknak, valamint a tanárképzésben dolgozó oktatóknak, akik hallgatóikat már a mindenki középiskolájában zajló munkálkodásra készítik fel.
Tartalom
- Bevezető
- Balázs Éva • Vélemények és tények a középiskolai expanzióról
- Garami Erika • Régiók és iskolák • A középfokú oktatás iránti kereslet és kínálat területi különbségei
- Lannert Judit • Középiskola-választás a kilencvenes évek végén
- Nagy Mária • Iskolák a „topon”? A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi képzés
- Mártonfi György • Az iskolai rendszerű szakképzés átalakulása
- Vágó Irén • Tartalmi-tantervi változások és intézményi reagálások
- Horváth Zsuzsanna • Az érettségi és az érettségizők
Szerkesztő: Nagy Mária
Írták: Balázs Éva, Garami Erika, Horváth Zsuzsanna, Lannert Judit, Mártonfi György, Nagy Mária, Vágó Irén
© Országos Közoktatási Intézet, 2003
© Balázs Éva, Garami Erika, Horváth Zsuzsanna, Lannert Judit, Mártonfi György, Nagy Mária, Vágó Irén, 2003
ISBN 963 682 514 9
Kiadja az Országos Közoktatási Intézet
Felelős kiadó: Dr. Halász Gábor főigazgató