Integrált természetismeret-oktatás 1.

A jelenlegi pedagógiai gyakorlat újra felfedezi a projekt módszert. Ha az iskolában nemcsak az életre készülünk, hanem élünk is, akkor egyértelmű, hogy az ott megszerzett tapasztalat beépül, képességgé válva később is bármikor eredményesen felhasználható. A valódi tudáshoz tehát a tapasztaláson, cselekvésen keresztül vezet az út. Ezért a különböző korok és országok pedagógiájában gyakran feltűnt a projekt jellegű munka, amelyek közös eleme, hogy az iskolai tanulást összekapcsolja a külső társadalmi környezettel. Az egyes projektek legfontosabb pedagógiai célját az aktuális pedagógiai program, az iskola, pedagógus közösség vagy a projektek kezdeményezői határozzák meg.

A Lauder Iskola pedagógiai programjában a megalakulás óta hangsúlyos szerepet töltenek be a projektek.

Készítették az OKI megbízásából a Lauder Javne Világi Zsidó Óvoda, Általános, Közép- és Szakiskola tanárai:

Bene Ágnes, Farkas Adél, Fóti Jánosné, Hámori Krisztián, Horányi Gábor, Lázás István, Natonek Gabriella, Szép János, Pausch Piroska, dr. Tóth Eszter, dr. Ujj János, Vadász Gergely.


Tartalom


A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.