Az integrált természetismeret tantárgy kereszttantervi tartalma
Készítették a Közgazdasági Politechnikum tanárai:
Dióssy Alojzia (társadalomismeret)
Láng Andrea (testkultúra)
Mihók Viktória (közgazdaságtan)
Oláhné Nádasdi Zsuzsa (természetismeret)
Somogyi Ágota (természetismeret)
Barta Géza (természetismeret)
Főző Attila (természetismeret)
Veres Gábor (természetismeret)
Szerkesztette:
Veres Gábor
Projektvezető:
Dr. Havas Péter
Tartalom
- Bevezetés
- A tudás szerepe és tartalma
A tudás fajtái
A tudás megszerzése
Tudás és gazdaság - A tanulás fejlesztése
Konstruktivizmus
A konstruktivista tanuláselmélet
A konstruktivista tanulás és tanítás jellemzői - Metakognitív tudatosság
Mi a metakogníció?
Metakognitív szabályozás
Kognitív és metakognitív stratégiák
Metakogníció és intelligencia
A metakogníció fejlesztése
A metakognitív módszerek fejlesztése
A metakognitív környezet - Problémaalapú tanulás
Eredet
A PBL meghatározása
Összehasonlítás más tanulási stratégiákkal
A projektalapú tanulás folyamata
A problémaalapú tanulás szakaszai
Tanterv tervezése
Témakör tervezése
Csoportmunka - A természettudományos tudás
Természettudomány, technológia, társadalom
STS – a gyakorlatban
Komplex STS-témakörök
Tanulói motiváció
A szabályozás módja
Az integráció folyamata - Kereszttantervi kompetenciák fejlesztése
Tartalom és módszer - Tartalomszabályozás és problémaalapú tanulás
Tantervi tartalmak
A problémaalapú tanulás tanterve - Kapcsolódások más tantárgyakkal
Földrajz tantárgy
Integráció és kereszttantervi tartalmak a természetismeret és társadalomismeret oktatásban
A fenntartható fejlődés
A természetismeret és a testkultúra tantárgyblokkok közötti kapcsolódás
A természetismeret és a közgazdaságtan/gazdasági ismeretek tantárgy közötti kapcsolódás