Készítették a Közgazdasági Politechnikum tanárai:
Dióssy Alojzia (társadalomismeret)
Oláhné Nádasdi Zsuzsa (természetismeret)
Somogyi Ágota (természetismeret)
Jakab Judit (tanulásmódszertan)
Barta Géza (természetismeret)
Főző Attila (természetismeret)
Veres Gábor (természetismeret)
Szerkesztette:
Veres Gábor
Tartalom
- Bevezetés
- Elméleti alapok
A tanulási folyamat
A pedagógiai rendszer
A tanulási környezet - Módszerek, perspektívák, alternatívák
Kompetenciák és fejlesztésük
Kereszttantervi kompetenciák és fejlesztési környezetük
A képességek fejlődése
Info-kommunikációs technológia a természettudományos oktatásban - Módszerek, perspektívák, alternatívák 2.
A projektmódszer
Értékelés
Adaptív pedagógia
A kooperatív tanulás
Kollaboratív tanulás - Módszerek, perspektívák, alternatívák 3.
ITCOLE Vízjelek projekt
Az életet átfogó tanulás – Life-wide learning (LWL)
Tanulásmódszertan
A kommunikáció tantárgy
Környezeti nevelés
Emberismeret
A társadalomismeret tantárgy és tanulási környezete (hasonlóságok, kapcsolatok) - Módszerek, perspektívák, alternatívák 4.
Módszertani megoldások, munkáltató feladatok
Taneszközök (írott taneszközök)
Az iskola épülete, tárgyi környezete
Az iskola kapcsolatrendszere
Az iskolai egészségfejlesztés, drogmegelőzési stratégia - Gyakorlat: Az elmélet megvalósítása, gyakorlati módszerek és tapasztalatok
Fakultáció, korrepetálás, szakkör
Ökoiskola
Erdei Iskola
Városi Iskola
Nemzetközi együttműködések, projektek
Tantervbe illesztett projektek
Játékos tanulás
Irodalomjegyzék - Mellékletek
- Függelék