(Számítógépes tanulásirányítás)
Horányi Gábor
Budapest, 2005.03.16.
„Jöjj el szabadság, Te szülj nekem rendet,
jó szóval oktasd, játszani is engedd
szép, komoly fiadat!”
(József Attila)
A közoktatás területén lezajló tartalmi és szemléleti változások az érdeklődés homlokterébe emelték iskolánk pedagógiai programját. A pedagógiai programban megfogalmazott célok, törekvések megvalósulásának hatékony előmozdítása folyamatos megújulást igényel. A megújítás iskolánk esetében nem jelentette a pedagógiai program lényegi változtatását, nyugodtan kijelenthetjük a közoktatás változásainak fényében: jól határoztuk meg 15 évvel ezelőtt céljainkat, s választottuk hozzá eszközeinket. Ugyanakkor feladatunk a pedagógia program célkitűzéseinek hatékonyabb megvalósítását szolgáló szervezeti formák és eszközök alkalmazása, meghonosítása. Ezek közé tartozik a Lauderedu tanulást segítő számítógépes rendszer, melynek általános elterjesztését iskolánkban egy éves próbaidő után a 2005/2006-os tanévtől tervezzük.
Az alábbiakban azokat a pedagógiai, iskolaszervezési elemeket veszem számba, melyek sikeres megvalósítását, működtetését a Lauderedu rendszer segíti. Mindezeket közoktatásunk megújuló pedagógiai paradigmarendszerének fényében elemzem.
Tartalom
- A változások tükrében
- A „Lauderedu” program indításának háttere
- A program alkalmazása révén támogatott pedagógiai célok
- Az E-college program sajátosságai, technikai jellemzői
- A program szerkezete
- A tananyag szerkesztése
- A közös munka formái
- Tapasztalatok
- 1. melléklet – A kurzus bevezetője
- 2. melléklet – A vita
- 3. melléklet – A tanár és diák vitája egy házi feladat kapcsán
- 4. melléklet – Szövegértés-feladat
- 5. melléklet – Esszé