wadmin | 2009. jún. 17.

Az esettanulmányokban szereplő három iskola néhány mutatója

A 3 ISKOLA MUTATÓI „Képző” „Ipar­iskola” „Gimná­zium”
A 9. OSZTÁLYT KEZDŐ TANULÓK MUTATÓI
A fiútanulók aránya szakközépiskolai osztályokban % 75,8 60,2
gimnáziumi osztályokban % 53,8
szakiskolai osztályokban % 76,0 61,0
összesen % 75,9 60,7 53,8
Lakóhely településtípusa 50 ezer lakos felett % 18,7 41 96,8
25–50 ezer lakos % 0,5 1,3 0,0
10–25 ezer lakos % 3,2 1,0 1,7
5–10 ezer lakos % 1,6 11,7 2,2
3–5 ezer lakos % 40,1 22,3 0,0
1–3 ezer lakos % 25,1 11,3 0,0
ezer lakos alatti település % 10,7 11,3 0,0
A 8. osztályos iskola települése 50 ezer lakos felett % 35,5 43,3 100,0
25–50 ezer lakos % 0,5 2,0 0,0
10–25 ezer lakos % 4,3 2,0 0,0
5–10 ezer lakos % 1,6 8,7 0,0
3–5 ezer lakos % 32,3 21,8 0,0
1–3 ezer lakos % 23,7 12,1 0,0
ezer lakos alatti település % 2,2 7,0 0,0
Apák iskolázottsága 0–7 osztály % 1,2 2,2 0,0
8 osztály % 12,0 21,5 0,0
szakmunkásképző % 44,0 46,7 0,0
szakközépiskola % 22,9 16,8 5,6
technikum % 10,2 7,3 3,3
gimnázium % 4,2 2,2 4,4
főiskola % 1,8 2,9 12,2
egyetem % 3,6 0,4 74,4
Anyák iskolázottsága 0–7 osztály % 1,2 4,8 0,0
8 osztály % 24,4 31,4 0,0
szakmunkásképző % 29,7 23,1 0,0
szakközépiskola % 30,2 26,6 1,1
technikum % 0,0 2,1 1,1
gimnázium % 1,2 7,9 4,5
főiskola % 5,8 3,1 21,3
egyetem % 7,6 0,1 71,9
Apák munkanélküliségi aránya általános iskolában % 15,6 31,3 2,1
Anyák munkanélküliségi aránya általános iskolában % 24,0 40,7 7,6
Nevelési segélyben részesülők aránya általános iskolában % 41,2 64,8 5,7
8. évfolyam év végi osztályzatok átlaga 5 % 0,0 0,3 7,8
4,5–4,99 % 0,6 0,7 28,9
4,0–4,49 % 1,1 1,7 47,0
3,5–3,99 % 12,1 6,8 14,5
3,0–3,49 % 21,3 12,6 3,6
2,5–2,99 % 30,5 29,4 0,0
2,0–2,49 % 32,8 44,7 1,2
bukott % 1,7 3,8 0,0
8. évfolyam év végi osztályzatok átlaga 5 % 0,0 0,0 1,1
4,5–4,99 % 0,0 0,0 25,6
4,0–4,49 % 1,1 0,3 40,0
3,5–3,99 % 7,2 3,8 20,0
3,0–3,49 % 14,4 7,2 6,7
2,5–2,99 % 17,8 14,8 3,3
2,0–2,49 % 1,7 7,6 0,0
bukott % 57,8 66,3 3,3
A 2001/2002. és a 2003/2004. tanévi Országos kompetenciamérés egyesített mutatói
Matematika pont 467,9 447,2 684,2
Szövegértés pont 447,2 401,5 652,3
Hozott érték index (HEI) –0,631 –0,639 1,339
EREDMÉNYESSÉGI MUTATÓK 2001–2005. évi átlagok
Felsőoktatásba felvettek aránya Felvett / 12. osztályos tanuló % 11,0 10,9 90,8
tudomány-, gazdasági egyetemekre Felvett / 12. osztályos tanuló % 0,8 1,5 54,7
műszaki és agráregyetemekre Felvett / 12. osztályos tanuló % 2,4 3,3 19,9
főiskolákra Felvett / 12. osztályos tanuló % 7,8 6,1 16,2
A felvételi írásbelik átlagpontszáma 2000-2004 % 17,3 14,8 63,2
Nyelvvizsga arány Nyelvvizsga száma / felvételre jelentkezők száma % 6,1 3,2 103,8
Országos versenyeken szerzett pontok OKTV pont 0,0 0,0 421,0
OSZTV pont 17,0 0,0 0,0
egyéb országos versenyek pont 0,0 50,0 598,5
A 2005. évi érettségik átlaga emelt szint % 89,9
középszint % 65,8 61,7 88,0
angol nyelv emelt szint % 93,6
középszint % 55,0 50,6 70,0
német nyelv emelt szint % 66,0 81,0
középszint % 45,2 44,2
magyar nyelv és irodalom emelt szint % 79,2
középszint % 42,9 36,8 80,5
matematika emelt szint % 89,3
középszint % 51,8 61,2 90,7
történelem emelt szint % 77,1
középszint % 46,4 51,3 84,1
biológia emelt szint % 81,7
középszint % 49,2 56,8 96,0
fizika emelt szint % 86,7
középszint % 53,0 83,1
földrajz emelt szint %
középszint % 51,9 100,0
francia nyelv emelt szint % 98,0
középszint % 23,9 81,0
informatika emelt szint % 85,0
középszint % 60,6 50,0 62,0
kémia emelt szint % 97,0
középszint % 60 94,7

Összeállította: Neuwirth Gábor

Tags: 
Prefix: 

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.