Bevezetés az Országos Közoktatási Intézetben fejlesztett tananyagokhoz
Falus Katalin–Jakab György
Bevezetés az Országos Közoktatási Intézetben fejlesztett tananyagokhoz
Civil társadalom
Falus Katalin
Civil társadalom
Cél: a civil társadalom fogalmának megismerése, kiemelkedő fontosságú civil szervezetek feladatainak áttekintése. Egy fiktív város civil önszerveződésének története. Ökopolitikai civilszervezet a jövőnk védelmében – a Védegylet.
Korosztály: 10-11. évfolyam.
Kapcsolatok:
- a XIX.-XX. századi történelem,
- alkotmány, szabadságjogok, információs társadalom, környezetvédelem.
Időkeret: 2-3 óra
Csernyus László :: A család
Cél: Ebben a tanítási egységben a társadalom alapegységének is nevezett formációt járjuk körül, mozgósítva és fogalmi struktúrába rendezve a tanulók ismereteit. Tehát nem elsősorban ismeret átadás a célunk, hanem inkább a család körüli problémák iránti érzékenység kialakítása, illetve a megoldási módok ajánlása esetleg gyakoroltatása.
Korosztály: 9-12. osztály
Kapcsolatok:
Fogalmi tisztázás 1. – társadalmi alapfogalmak
Stefány Judit
Fogalmi tisztázás 1.– társadalmi alapfogalmak
Cél: A történelem és társadalomismeret tanulása során már előkerült fogalmak értésének, értelmezésének tisztázása, az e téren már kronologikusan tanultak tematikus felelevenítése. E fogalmi tisztázás előzheti meg azt a társadalomismereti tananyagegységet, amelyben az alkotmányosság, a politikatudomány, a szociológia témakörei kerülnek tárgyalásra.
Korosztály: 9 – 12. évfolyam
Az abortusz
Stefány Judit:
Jog az élethez? Az abortusz
Cél: Az élethez való jog kérdésköréhez több mindig aktuális vagy aktuálissá váló téma tartozik, így az abortusz, az eutanázia, a halálbüntetés kérdése. Az abortusz kérdésköre nem mentálhigiénés vonatkozásban kerül elő most, hanem emberijogi kérdésként. A cél annak a bemutatása, hogy gyakorlatilag egyetlen „műtét” milyen komoly jogi problémákat vethet fel, hogyan harmonizálható a magzat, az anya és az apa védelme.
Korosztály: 9-12. évfolyam
Ókori római játékok – valóságshow-k
Vajnai Viktória
Ókori római játékok – valóságshow-k
Cél: az ókori római játékok megismerése, a mai valóságshow-kkal kapcsolatos némely kérdés átbeszélése (valóság, emberi jogok, kritikai médiahasználat).
Korosztály: középiskola
Kapcsolatok: történelem, állampolgári ismeretek, médiaismeret
Időkeret: 1 óra minimum, tantárgyi szempontok szerint bővíthető
Fejlesztendő képességek: vélemény kifejezése és indoklása, egymás meghallgatása, vita.
Tartalom