Iskolai törekvések a hátrányos helyzetűek tanulási kudarcainak leküzdésére

Szerkeszette: Mayer József

A hátrányos helyzetű tanulók iskolai kudarcai a közoktatás egyik legégetőbb problémáját jelentik. Az iskolák többsége nem rendelkezik megfelelő, intézményi szintű stratégiával és a tanórákon alkalmazható, hatékony módszertani eszköztárral ahhoz, hogy eredményesen kezelhesse az e téren jelentkező nehézségeket.

Ez a kötet hátrányos helyzetű tanulókkal nagy számban foglalkozó iskolák számára kíván segítséget nyújtani az „esélyt teremtő programok” kialakításához oly módon, hogy az elméleti tanulmányok mellett létező, sikeresnek tartott iskolai gyakorlatokat mutat be, amelyek alkalmasak lehetnek új, intézményi szintű és azokon túlmutató innovációk megtervezéséhez és megvalósításához.

 Online megrendelés


Tartalom


 

Szerkesztő: Mayer József

Szakértő: Singer Péter

A kötet létrehozásában közreműködött: Wolfné Dr. Borsi Julianna

© Országos Közoktatási Intézet, 2003
© Balatoni Tamásné, Bognár Mária, Estókné Csete Olga, Farkas Péter, Gombos Jánosné, Haas Mária, Halász Gábor, Horváth Krisztina, Kiss Tibor, dr. Köpf Lászlóné, Lada László, Márkus Henriett, Mayer József, Messing Vera, Mózes Gáborné, Nagy Lajos, Németh Szilvia, Rózsa László, Székely Lászlóné, Szívósné Tóth Annamária, dr. Takács Ilona, 2003

Kiadja az Országos Közoktatási Intézet
Felelős kiadó: Dr. Halász Gábor főigazgató

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.