wadmin | 2009. jún. 17.

Függelék

Kérdésminták a szülői vélemények feldolgozásához

  1. Ön szerint mennyire fontosak az életben való előrejutáshoz a következők? Az értékeléshez használjon iskolai osztályzatokat, ahol az 1-es azt jelenti, hogy egyáltalán nem fontos, az 5-ös pedig azt, hogy nagyon fontos! Mennyire fontos az életben való előrejutáshoz, például…
    1 2 3 4 5
    Magas iskolai végzettség
    Nyelvismeret
    Megfelelő összeköttetések
    Kemény munka szorgalom
    Jó családi háttér
    Velünk született képességek
    Kiemelkedő szaktudás
    Együttműködési készség
    Hol van az iskola és a lakóhely
  2. Kérem, válassza ki azokat a szempontokat, amelyek szerepet játszottak abban, hogy gyermeküket ebbe az iskolába íratták, ahova most jár! Ha a fő indok nem szerepel a felírtak között, akkor kérjük, azt is írják le!
    Indok Igen Nem
    Ide jöttek a gyerek legjobb barátai is
    Nagyobb testvére jár vagy járt ide
    Azzal foglalkozzon a gyerek, ami érdekli
    Ennek az iskolának jó a híre, jókat lehet hallani róla
    Ide akart járni a gyerek
    Könnyű itt jó osztályzatokat szerezni
    A gyerekek általában szeretnek idejárni
    Ez van legközelebb
    Könnyű ide bejutni
    Minél hamarabb szakmát, szakképzettséget szerezzen
    Az iskola elvégzése után a gyerek el tudjon helyezkedni
    Az iskoláztatás költségei ne terheljenek meg jelentősen
    Az iskola legyen szigorú
    Az iskola és környéke legyen biztonságos
    Egyéb ok:
  3. Az Ön tapasztalatai alapján a gyermeke iskolájának mely elvárásokban kellene még egy kicsit javulnia a jelenlegihez képest, és melyekben kellene még sokat javulnia ahhoz, hogy Ön elégedett legyen az iskolával?
    Teljesül Kicsit Sokat
    kellene javulnia
    Fejlessze a gyerek képességeit, készségeit
    Gondolkodni tanítson, fejlessze a problémamegoldó készséget
    Megfelelően készítsen fel a továbbtanulásra
    Minél több ismeretet adjon át
    Neveljen a közösségi életre, a másokkal való együttműködésre
    Nyugodt, szeretetteljes iskolai légkört biztosítson
    Széleskörű műveltséget adjon
    Szerettesse meg a tanulást
    Tanítson az élet dolgaiban eligazodni
    Tisztességre, erkölcsre neveljen
  4. Ön összességében mennyire elégedett gyermeke iskolájával?

    4 – teljes mértékben elégedett

    3 – többé-kevésbé elégedett

    2 – egy kicsit elégedetlen, vagy

    1 – nagyon elégedetlen?

  5. Ha gyermeke nem ér el jó eredményeket az iskolában, az Ön szerint általában milyen okokra vezethető vissza? Az alábbi okok közül melyik lehet a leggyakoribb oka a gyengébb teljesítménynek?
    Ok A leggyakrabban Nem a leggyakoribb, de hozzájárul
    nagy létszámú az osztály/csoport
    sok a tananyag
    különböző képességű gyerekek vannak az osztályban/csoportban
    rosszak a tanárok
    nehezen tanul a gyerek
    gyakran cserélődik a tanár
    rosszak az oktatás körülményei, nem megfelelő a tanterem, a felszereltség
    nem megfelelőek a tankönyvek
    mi nem tudunk segíteni a gyereknek a tanulásban
    nem engedhetjük meg a különtanárt
    a gyerek nem tanul eleget, lusta
    a tanár nem szereti a gyereket
    túl magasak a követelmények
    nincs rendszeres számonkérés
    egyéb ok:
  6. Kérjük, jelezze, hogy mennyire ért egyet a következő állításokkal?
    Egyáltalán nem értek egyet Inkább nem értek egyet Inkább egyet értek Egyet értek
    Ma a gyerekeknek túl sok adatot kell megtanulni ahelyett, hogy összefüggéseket tanulnának.
    Ma sokkal több teher nehezedik az iskolás gyerekekre, mint a mi időnkben.
    Összességében elégedett vagyok az oktatással.
    A gyerekeknek ma sok felesleges dolgot kell megtanulniuk.
    Nem tudjuk megadni a gyerekünknek a szükséges segítséget a tanuláshoz.
    Ma az iskola jobban felkészíti a gyerekeket, mint a mi időnkben.
    A követelmények nincsenek összhangban a tanítás színvonalával.
    Gyermekem szívesen jár iskolába.
    A jó eredményhez külön tanárra, korrepetálásra van vagy lenne szükség.
    Az iskola nem képes megszerettetni a tanulást.
    A gyerekek ma sokat szoronganak az iskola miatt.
    Az iskolában eltöltött idő nincsen jól kihasználva, mert utána még rengeteget kell otthon is tanulni.
    A tananyag egy részét a gyerekek nem tudják segítség nélkül megtanulni.
    Gyermekem iskolájának jó a légköre, hangulata.
    A gyerekek az iskolában gyakran nem azt tanulják, amit kellene.
    Az iskola nem tanítja meg a gyerekeket tanulni.
Tags: 
Prefix: 

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.