<
Tartalom
- Csoma Gyula • Tankönyvi irányelvek az iskolarendszerű felnőttoktatás számára
A tankönyvi irányelvek az iskolarendszerű felnőttoktatás számára készülő tankönyvek didaktikai koncepcióját fejtik ki, és útmutatást adnak a legfontosabb felnőttoktatási sajátosságok figyelembevételéhez. A koncepció, műfaji sajátosságainál fogva, a legáltalánosabb és a legelvontabb, valamennyi tantárgy tankönyvében egyetemesen érvényesíthető andragógiai elveket, meghatározó szempontokat és az átfogó tankönyvtechnikai megoldásokat foglalja egybe. - Csoma Gyula – Lada László • Esélyegyenlőség és kompenzációs politikák – A felnőttoktatás helye
„második esély” kifejlesztendő intézményi- és programrendszerében - Csoma Gyula: • A távoktatás szerepe és lehetősége a középiskolai oktatásban és a
pedagógus-továbbképzésben - megvalósíthatósági tanulmány - Hága Antónia • Gondolatok a cigányság oktatási helyzetével kapcsolatban
Mi a lényege a roma oktatásnak? A roma kisebbség identitását erősítő és megtartó, vagy a közoktatásból tömegesen lemorzsolódó vagy leszakadó kisebbségi fiatalok speciális felzárkóztató oktatási formája? Ha arról beszélünk, hogy az oktatás a romák életét javító intézkedések első és legfontosabb lépése, akkor mit kell tennünk, mit kell fejlesztenünk, hogy az imént említett első lépést megtehessük?