Kommunikáció

wadmin | 2009. jún. 17.

Kiss Judit

Kommunikáció

Bevezető

Mindennapjainkban sokféleképpen kommunikálunk anélkül, hogy gondolkodnánk rajta vagy figyelnénk rá. Ez a tanulmány abban kíván segítséget nyújtani, hogy diákjaink tudatosabban irányíthassák ezt a tevékenységüket, és könnyebben érthessék meg a feléjük irányuló jeleket, jelzéseket, a nekik szóló közléseket. A gyakorlatok – kiegészítve az elméleti háttérrel, magyarázatokkal – igyekeznek a kommunikáció minden területét megismertetni, teret hagyva az önálló, játékos megoldásoknak, hiszen minden tanuló másképp kommunikál…

A tanulás tanulása

wadmin | 2009. jún. 17.

Kőpatakiné Mészáros Mária

A tanulás tanulása

1. fejezet

amelyből megtudhatjuk, mit jelent a tanulás, és amelyik megmutatja a tanulás tanulásának összetett értelmezését a Második esély programban. Elolvashatjuk azt is, hogy mi várható el a pedagógustól a fejlesztés során.

Szövegértés

wadmin | 2009. jún. 17.

Singer Péter

Szövegértés

Bevezetés

E programcsomag egyik alapvető célja gyakorlati segítséget nyújtani a tanároknak abban, hogy a tanulók szövegértési készségét minél magasabb szintre emelhessék és ezáltal elősegítsék a tanulók különböző tantárgyakban való előmenetelét. Nyilvánvaló, hogy a második esély programcsomag (MEP) többi elemével a szövegértés szoros összhangban áll.

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.