Függelék
Az 1. és 59. nyitott kérdésre adott válaszok említésszerű felsorolása besorolási csoportonként (Lannert Judit Eredményesség az általános iskolában c. tanulmányához)
1. nyitott kérdés – Kérem, nevezze meg azokat a legfontosabb célokat, amiket személy szerint szeretne az iskolában elérni.
Fennmaradás, pénz:
- elegendő gyerek iratkozzon be,
- a működési feltételek biztosítása,
- az épület, illetve eszköztár felújítása, bővítése,
- maradjon meg az iskola,
- több támogatás az önkormányzattól.
Alkalmazkodás
- a partnerek igényeinek való megfelelés,
- a gyerek felkészítése az életen át tartó tanulásra,
- használható tudás átadása,
- a családdal, szülőkkel való szoros kapcsolat.
Eredményesség, hatékonyság
- a középiskolára való sikeres felkészítés,
- magas továbbtanulási arányok,
- eredményes oktatás-nevelés,
- hatékony munkaszervezés.
Hagyományos tudásátadás
- nyelvtanítás, informatikaoktatás nyújtása, fejlesztése,
- pedagógiai program megvalósítása,
- kéttannyelvű oktatás,
- eredményes tanulmányi munka,
- megfelelő tudásanyag elsajátítása.
Kompetencia, készségfejlesztés
- képességek fejlesztése,
- tehetséggondozás,
- egyénre szabott pedagógia,
- differenciálás,
- gyermekközpontú nevelés,
- művészeti képzés.
Kultúra, értékközvetítés
- általános emberi, kulturális és egyéb értékek közvetítése,
- egészséges életmódra nevelés,
- környezettudatosság,
- neveltségi szint, kulturáltság, fegyelmezettség,
- erkölcs és hit, szilárd értékrend,
- személyiségfejlesztés.
Hátrányos helyzetűek beillesztése,esélyegyenlőség biztosítása
- felzárkóztatás,
- hátrányos helyzetűek, sajátos nevelési igényűek integrációja.
Aura
- családias légkör, jó hangulat,
- csapatépítés, jó munkahelyi hangulat,
- szeretetteljes légkör.
59. nyitott kérdés – Ha a diákjaira gondol, mire a legbüszkébb?
Fennmaradás, pénz
- 1 millió Ft-ot kapott az iskola egy volt tanulótól (2 említés összesen).
Alkalmazkodás
- megállják a helyüket,
- jó hírét viszik az iskolának.
Eredményesség, hatékonyság
- sport, kulturális teljesítmények, versenyeredmények,
- a középiskolák pozitív visszaigazolása,
- tanulmányi versenyeken jó szereplés,
- magas továbbtanulási arány,
- elért eredmények.
Hagyományos tudásátadás
- jó tanulmányi átlag,
- jó nyelvtudás,
- iskolai teljesítmény,
- tanulmányi munka.
Kompetencia, készségfejlesztés
- művészeti teljesítmény,
- sajátos igényűek fejlődése,
- képességeknek megfelelő teljesítmény.
Kultúra, értékközvetítés
- fegyelmezett magatartás, tisztelettudás, jól neveltség, jó magatartás, kulturáltság,
- segítőkészség, közösségi értékek,
- nyitottság, őszinteség, autonómia.
Hátrányos helyzetűek beillesztése
- hátrányos helyzetükhöz és a körülményekhez képest jól teljesítenek.
Aura
- családias légkör, jól érzik magukat,
- a gyerekek szeretik az iskolát,
- visszajárnak a régi diákok.
1. táblázat – A nyitott kérdések kódjai és azok csoportosítása
(Lannert Judit Eredményesség az általános iskolában c. tanulmányához)
Csoportosítás | Kódolás |
---|---|
Pénz, fennmaradás | A beiskolázási létszámot tudják biztosítani |
Minél kedvezőbb családi hátterű gyerekeket vonzzon az iskola | |
Több pénzt szerezzen az iskola | |
Maradjon fenn az iskola, ne szűnjön meg | |
Alkalmazkodás | A fenntartó legyen minél jobb véleménnyel az iskoláról |
A helybéliek és a vonzáskörzetben lakók legyenek minél jobb véleménnyel az iskoláról | |
A munkaerő-piaci igényeknek megfelelő szaktudás, skillek és jártasságok elsajátíttatása | |
A helyi (település/lakóközösség) kulturális igényeinek való megfelelés | |
Eredményesség, hatékonyság | A kompetenciamérésen növekedjenek a tanulói teljesítmények |
A továbbtanulási eredmények minél jobbak legyenek | |
A tanári hatékonyság legyen jobb | |
Tanulmányi versenyen való jó szereplés | |
Kulturális versenyen való jó szereplés | |
Sportversenyen való jó szereplés | |
Versenyeken való jó szereplés | |
Tárgyi tudás átadása | A pedagógiai program valósuljon meg |
Nyelvoktatás vagy informatikai oktatás | |
Tantervi alaptudás biztosítása | |
Érettségire való felkészítés | |
Kompetencia-, készségfejlesztés | Segítsék a gyerekek képességeinek kibontakozását |
Önmegvalósításhoz szükséges képzés (művészetek stb.) | |
Értékátadás, kultúraközvetítés | Szilárd értékrendet közvetítsen az iskola |
Kulturált magatartásra, kulturált kommunikációra nevelés | |
Ép, egészséges, nyitott személyiségre való nevelés | |
Hátrányos helyzetűek beillesztése, integráció | Az iskola segítse a hátrányos helyzetű tanulók társadalmi beilleszkedését |
Jó légkör | Jó légkörű legyen az iskola |
2. táblázat – Az iskolai vezetés és pedagógiai aktivitás hatása az iskolai eredményességre (6. évfolyamos szövegértési eredményesség)
(Lannert Judit Eredményesség az általános iskolában c. tanulmányához)
A modellbe bevont változók | (1) Összes hatás (B) | (2) SES alsó harmad (B) | (3) SES felső harmad (B) | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Átlagos szocioökonómiai háttérindex SES (std.) | 12,60*** (3,303) | –0,440 (8,663) | 24,399* (10,431) | |||
Településtípus (d) 0=község, 1=város | –10,63* (4,324) | –9,416 (7,879) | –11,692 (9,683) | |||
Lányok aránya | 116,00** (37,197) | 96,086 (71,270) | 108,522 (57,098 | |||
Befelé aktív faktor (std.) | 4,94* (2,295) | 6,215** (2,291) | 5,883 (4,070) | 7,143 (4,123) | 7,959 (4,529) | 9,424* (4,539) |
Van nívócsoport (d) | 2,022 (3,710) | 3,274 (3,913) | 1,072 (7,658) | 5,628 (8,207) | 2,567 (6,344) | 7,602 (6,629) |
Van tehetséggondozás (d) | –3,802 (5,243) | –3,627 (5,113) | –14,323( 8,402) | –13,561 (8,394) | 14,913 (10,525) | 21,567* (10,638) |
Igazgató típusa (d) 0=iskolacentrikus 1=gyerekcentrikus | 8,169* (3,644) | 9,064* (3,556) | –3,427 (6,621) | –0,908 (6,756) | 15,015* (6,026) | 14,271* (5,930) |
Használják-e érdemben az OKM-adatokat (d) 0=érdemben nem használják, 1=használják | 8,403* (3,746) | 7,677* (3,702) | 7,207 (6,848) | 4,201 (7,003) | 7,204 (6,052) | 6,756 (6,031) |
Konstans | –14,389** (5,433) | –45,574* (19,615) | –6,432 (7,347) | –51,361 (36,416) | –28,575* 11,1679 | –91,713** (31,204) |
Esetszám | 449 | 449 | 152 | 152 | 148 | 148 |
R-négyzet | 0,037 | 0,095 | 0,034 | 0,062 | 0,082 | 0,139 |
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std) – standardizált
* 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
3. táblázat – Az iskolai vezetés és pedagógiai aktivitás hatása az iskolai eredményességre (6. évfolyamos matematikai eredményesség)
(Lannert Judit Eredményesség az általános iskolában c. tanulmányához)
A modellbe bevont változók | (1) Összes hatás(B) | (2) Szocioökonómiai háttér alsó harmad (B) | (3) Szocioökonómiai háttér felső harmad (B) | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Átlagos szocioökonómiai háttérindex SES (std.) | 10,131** (3,567) | 0,788 (9,315) | 25,047* (10,652) | |||
Településtípus (d)0=község, 1=város | –12,064** (4,670) | –6,369 (8,472) | –24,472* (9,888) | |||
Lányok aránya | 40,364 (40,168) | 22,595 (76,634) | 8,863 (58,306) | |||
Befelé aktív faktor (std.) | 2,822 (2,436) | 4,112 (2,474) | 8,585* (4,325) | 9,187* (4,433) | 5,213 (4,610) | 7,508 (4,635) |
Van nívócsoport (d) | 6,210 (3,938) | 8,294* (4,226) | 0,822 (8,139) | 3,516 (8,825) | 12,082 (6,456) | 18,837** (6,769) |
Van tehetséggondozás (d) | –2,684 (5,564) | –2,832 (5,521) | –18,539* (8,929) | –18,201* (9,026) | 22,091* (10,711) | 25,206* (10,863) |
Igazgató típusa (d) 0=iskolacentrikus 1=gyerekcentrikus |
8,140* (3,976) | 8,776* (3,840) | 1,770 (7,037) | 2,883 (7,265) | 12,757* (6,132 | 11,941* (6,055) |
Használja-e érdemben az OKM-adatokat (d) 0=érdemben nem használják, 1=használják |
6,086 (3,976) | 6,004 (3,998) | 5,382 (7,278) | 4,197 (7,530) | 7,785 (6,159) | 8,341 (6,159) |
Konstans | –13,009 (5,111) | –25,526 (20,795) | –0,966 (8,873) | –9,979 (39,156) | –37,838 (11,365) | –40,063 (31,865) |
Esetszám | 449 | 449 | 152 | 152 | 148 | 148 |
R-négyzet | 0,027 | 0,053 | 0,045 | 0,050 | 0,108 | 0,159 |
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std) – standardizált
* 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
4. táblázat – Az iskolai vezetés és pedagógiai aktivitás hatása az iskolai eredményességre (évismétlők aránya)
(Lannert Judit Eredményesség az általános iskolában c. tanulmányához)
A modellbe bevont változók | Összes hatás (B) | Összes hatás (B) Az iskolától független néhány tényezővel kontrollálva |
---|---|---|
Átlagos szocioökonómiai háttérindex SES (std.) | –0,014*** (0,002) | |
Településtípus (d) 0=község, 1= város | 0,008** (0,003) | |
Lányok aránya | –0,084** (0,027) | |
Befelé aktív faktor (std.) | 0,002 (0,003) | 0,000 (0,002) |
Van nívócsoport (d) | 0,003 (0,003) | |
Van tehetséggondozás (d) | 0,002 (0,001) | 0,001 (0,003) |
Igazgató típusa (d) 0=iskolacentrikus 1=gyerekcentrikus | –0,002 (0,003) | –0,003 (0,002) |
Használják-e érdemben az OKM-adatokat (d) 0=érdemben nem használják, 1=használják | –0,003 (0,003) | –0,001 (0,003) |
Konstans | 0,058 (0,014) | |
Esetszám | 551 | 472 |
R-négyzet | 0,016 | 0,112 |
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std) – standardizált
* 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
5. táblázat – Az iskola adottságainak hatása az iskolai eredményességre (10. évfolyamos matematikai eredményesség)
(Horn Dániel tanulmányához)
A bevont változók | Alapregresszió (B) | Alapregresszió Átlagos szocioökonómiai háttérrel kontrollálva (B) |
---|---|---|
Átlagos szocioökonómiai háttérindex (std.) | 40,4492*** (3,7697) | |
Lányok aránya (d) | –34,7994*** (7,6979) | –28,267*** (6,376) |
Állami fenntartó (d) | –3,924 (3,621) | –3,860 (3,051) |
Egyházi fenntartó (d) | –15,865** (6,084) | –24,194*** (4,993) |
Magánfenntartó (d) | –34,937** (12,461) | |
Általános iskola (d) | 4,843 (10,997) | –0,915 (10,202) |
6/8 oszt. gimnázium (d) | 63,321*** (5,040) | 23,939*** (5,338) |
Szakiskola (d) | –51,817*** (3,516) | –23,362*** (3,987) |
Gimnázium (d) | 47,986*** (4,864) | 10,385* (5,154) |
Város 10e lakos alatt (d) | –28,606*** (3,603) | –7,211* (3,234) |
Budapest | –0,993 (5,380) | –22,593*** (4,362) |
Település bevétele / lakos | 0,040* (0,018) | 0,026 (0,017) |
Felnőtt diákok aránya | –0,518*** (0,115) | –0,417*** (0,090) |
Konstans | 14,152* (6,781) | 18,443** (6,847) |
Esetszám | 543 | 543 |
R-négyzet | 0,42 | 0,59 |
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std.) – standardizált
* 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
6. táblázat – Az igazgatók jellemzőinek hatása az iskolai eredményességre (10. évfolyam matematikai eredményesség)
(Horn Dániel tanulmányához)
A modellbe bevont változók | (B) | Átlagos szocioökonómiai háttérrel kontrollálva (B) |
---|---|---|
Átlagos szocioökonómiai háttérindex (std.) | 39,4857*** (3,9485) | |
Az igazgató férfi (d) | 8,4958* (3,4974) | 5,362 (3,371) |
Tapasztalat: mióta igazgató (év) | 0,167 (0,293) | –0,044 (0,256) |
Legalább egy idegen nyelvet jól beszél (d) | 1,593 (3,305) | –2,452 (2,623) |
Első diploma egyetemi (d) | 16,793*** (3,475) | 9,530** (3,170) |
Az iskolában használ-e számítógépet (d) | 3,055 (5,063) | |
Otthon használ-e számítógépet (d) | –3,846 (4,510) | –0,476 (3,502) |
Konstans | –10,879 (9,820) | 8,460 (11,054) |
Esetszám | 539 | 539 |
R-négyzet | 0,44 | 0,59 |
Az alapregresszióban lévő paraméterekre kontrollálva
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std.) – standardizált
+ 10%-on szignifikáns; * 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
7. táblázat – Az iskolavezetés jellemzőinek hatása az iskolai eredményességre (10. évfolyam matematikai eredményesség)
(Horn Dániel tanulmányához)
A modellbe bevont változók | (1) Összes hatás (B) |
(2) Szocioökonómiai háttér átlag alatt (B) | (3) Szocioökonómiai háttér átlag felett (B) | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Átlagos szocioökonómiai háttérindex (std.) | 39,9232*** (3,7029) | 26,0026*** (4,5478) | 49,5185*** (5,4815) | |||
Konzisztens célok (d) | 9,6222** (3,6200) | 6,030* (2,975) | 8,2804** (3,0046) | 8,351** (2,724) | 7,5511 (5,0622) | 4,858 (4,482) |
Hetente van értekezlet (d) | 14,921*** (3,814) | 11,132** (3,260) | 9,425* (4,220) | 8,525* (3,671) | 14,478** (5,176) | 11,365* (4,778) |
Minden diák kompetenciatesztjét feldolgozzák (d) | 5,153+ (3,092) | 5,171* (2,554) | 7,000* (2,836) | 5,336* (2,554) | 10,034* (4,918) | 9,742* (4,533) |
Tanári támogatás (%) | 0,151 (0,150) | 0,241+ (0,125) | –0,050 (0,125) | 0,037 (0,114) | 0,369 (0,257) | 0,430+ (0,237) |
Konstans | –5,152 (12,930) | –5,587 (11,947) | –27,189* (12,083) | –18,039 (12,731) | 20,547 (22,800) | –6,946 (22,128) |
Esetszám | 543 | 543 | 276 | 276 | 267 | 267 |
R-négyzet | 0,44 | 0,60 | 0,33 | 0,42 | 0,28 | 0,40 |
Az alapregresszióban lévő paraméterekre kontrollálva
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std.) – standardizált
+ 10%-on szignifikáns; * 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
8. táblázat – Az iskolavezetés jellemzőinek hatása az iskolai eredményességre középfokon pedagógiai programonként (10. évfolyam matematikai eredményesség)
(Horn Dániel tanulmányához)
A modellbe bevont változók | (1) Szakiskola (B) | (2) Szakközépiskola (B) | (3) Gimnázium (B) | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Átlagos szocioökonómiai háttérindex (std.) | 26,6564*** (3,8451) | 43,4179*** (3,0673) | 46,6849*** (3,9948) | |||
Konzisztens célok | 11,5891** (3,9833) | 11,324** (3,437) | 12,5367** (4,6769) | 11,539** (3,936) | –1,7809 (4,8390) | –4,500 (3,945) |
Hetente van értekezlet (d) | 0,126 (7,445) | 3,009 (6,322) | 13,859* (5,661) | 12,209** (4,629) | 5,959 (5,913) | 2,370 (4,361) |
Minden diák kompetenciatesztjét feldolgozzák (d) | –2,724 (4,142) | –2,559 (3,861) | 2,688 (4,448) | 7,967* (3,828) | 11,624* (5,287) | 8,793* (4,300) |
Tanári támogatás (%) | –0,476* (0,182) | –0,238 (0,170) | 0,456** (0,173) | 0,287* (0,143) | –0,048 (0,217) | 0,069 (0,164) |
Konstans | –19,782 (15,841) | –10,968 (13,563) | –30,143+ (15,396) | –8,604 (13,404) | 107,206** (22,821) | 46,151** (17,622) |
Esetszám | 110 | 110 | 204 | 204 | 168 | 168 |
R-négyzet | 0,26 | 0,39 | 0,16 | 0,39 | 0,43 | 0,64 |
Az alapregresszióban lévő paraméterekre (kivéve iskolatípus) kontrollálva
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std.) – standardizált
+ 10%-on szignifikáns; * 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
9. táblázat – A fejlesztő foglalkozások és tanulásszervezési módok hatása az általános iskolai eredményességre (6. évfolyamos szövegértései teljesítmény)
(Garami Erika tanulmányához)
B | ||
---|---|---|
TELEPÜLÉS TÍPUSA (ref.: község) | ||
Kisváros | –7,044 (4,658) | |
Nagyváros | –3,970 (6,203) | |
Főváros | –12,973 (6,640) | |
FENNTARTÓ TÍPUSA (ref.: önkormányzati) | ||
Fenntartó: állami/megyei/főváros | 1,918 (8,154) | |
Fenntartó: egyházi | 2,843 (8.373) | |
Fenntartó: magán | –11,016 (11,724) | |
Átlagos szocioökonómiai háttér, 2004, 6. évf. (std.) | 11,170** (3,722) | |
OKM-et használják érdemben (d) | 10,847** (3,649) | |
Használják a DIFER-t (d) | 5,631 (4,235) | |
Hátrányos helyzet miatti integrált oktatás van (d) | –7,677* (3,748) | |
SNI miatti integrált oktatás van (d) | –1,418 (3,971) | |
Tehetséggondozás (d) | 2,785 (5,403) | |
Csoportos korrepetálás (d) | –18,856** (7,085) | |
Cigány kisebbségi oktatás (d) | –5,527 (6,285) | |
Egyéni fejlesztési program (d) | 1,854 (3,725) | |
Nívócsoportos oktatás (d) | 0,987 (3,920) | |
Differenciálás (d) | 5,433 (5,373) | |
45 percnél hosszabb órák (d) | 17,829* (8,614) | |
Iskolán kívüli tanulási alkalmak (d) | –1,625 (3,982) | |
Projektmódszer (d) | –4,154 (3,917) | |
Konstans | 4,854 (9,120) |
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std) – standardizált
* 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
10. táblázat – A tanulásszervezési módok hatása a középfokú iskolai eredményességre (10. évfolyamos szövegértései teljesítmény)
(Garami Erika tanulmányához)
Bevont változók | B | |
---|---|---|
TELEPÜLÉS TÍPUSA (ref.: kisváros) | ||
Kistelepülés (falu, község) | –13,510 (19,632) | |
Nagyváros | 7,368 (4,951) | |
Főváros | –19,638** (6,639) | |
FENNTARTÓ TÍPUSA (ref.: önkormányzat) | ||
Fenntartó: állami/megyei/főváros | 0,297 (4,971) | |
Fenntartó: egyházi | –23,877** (8,303) | |
Fenntartó: magán | –36,172*** (7,991) | |
PROGRAM TÍPUSA (ref.: szakiskola) | ||
Gimnázium | 65,706*** (12,725) | |
Gimnázium + szakközép | 48,392*** (12,476) | |
Szakközép | 33,010** (10,855) | |
Szakközép + szakiskola | 7,885 (9,639) | |
OKM-et használják érdemben (d) | 2,239 (4,120) | |
Átlagos szocioökonómiai háttér, 2004, 10. évf. (std.) | 16,624** (6,113) | |
Nívócsoportos oktatás van (d) | 14,685*** (4,525) | |
Van differenciálás (d) | 4,010 (4,851) | |
45 percnél hosszabb órák (d) | 8,176 (5,364) | |
Iskolán kívüli tanulási alkalmak (d) | 0,354 (4,401) | |
Projektmódszer (d) | –6,654 (4,246) | |
Konstans | –40,321*** (12,512) |
Standard hibák zárójelekben, (d) – dummy; (std.) – standardizált
* 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns
11. táblázat – A tanári munkával kapcsolatos elvárások és ezek ellenőrzésének hatása az iskolai eredményességre (OLS regressziósmodell-sorozat, standardizált regressziós együtthatók)
(Sági Matild tanulmányához)
A modellbe bevont változók | (1) | (2) | (3) | (4) | (5) |
---|---|---|---|---|---|
ISKOLA TÍPUSA (ref.: általános iskola) | |||||
szakiskola | –0,160*** | –0,156*** | –0,156*** | –0,153*** | –0,155*** |
szakiskola és szakközépiskola | –0,243*** | –0,245*** | –0,246*** | –0,241*** | –0,252*** |
szakközépiskola | 0,031 | 0,030 | 0,028 | 0,033 | 0,028 |
gimnázium és szakközépiskola | 0,069* | 0,065 | 0,065 | 0,064 | 0,056 |
gimnázium | 0,243*** | 0,233*** | 0,233*** | 0,232*** | 0,219*** |
ISKOLA FENNTARTÓJA (ref.: állami/önkormányzati iskola) | |||||
alapítványi | –0,104*** | –0,100** | –0,097** | –0,094** | –0,091** |
egyházi | –0,058 | –0,059 | –0,058 | –0,062 | –0,062 |
felsőfokú tanintézet | 0,083** | 0,083** | 0,082** | 0,083** | 0,082** |
ISKOLA TELEPÜLÉSE (ref.: falu) | |||||
kisváros | 0,041 | 0,033 | 0,028 | 0,033 | 0,029 |
nagyváros | 0,125 | 0,117 | 0,111 | 0,108 | 0,109 |
Budapest | –0,053 | –0,059 | –0,065 | –0,062 | –0,062 |
A PEDAGÓGUSOK MUNKÁJÁNAK ÉRTÉKELÉSEKOR FIGYELEMBE VETT MÓDSZEREK | |||||
a kompetenciamérésen elért teljesítmény | 0,004 | 0,006 | 0,189* | 0,185* | |
a tanulók egyéb diagnosztikus mérése | 0,051 | ,049 | 0,235* | 0,227* | |
a tanulók értékelése | –0,021 | –0,021 | 0,165 | 0,159 | |
a szülők elégedettsége | 0,005 | 0,006 | 0,182* | 0,185* | |
a kollégák értékelése | –0,034 | –0,034 | 0,151 | 0,147 | |
a tanulók versenyeredményei | 0,055 | 0,055 | 0,231* | 0,212* | |
felzárkóztatásban való részvétel | –0,059 | –0,061 | 0,115 | 0,114 | |
közös szakmai feladatokban mutatott teljesítmény | –0,034 | –0,040 | 0,130 | 0,129 | |
iskolán kívüli szakmai teljesítmény | 0,055 | 0,054 | 0,233* | 0,228* | |
egyéb eszköz | –0,020 | –0,020 | 0,116 | 0,117 | |
nem pályakezdőnél hányszor volt órát látogatni | 0,000 | 0,000 | 0,006 | 0,005 | |
JUTALMAZÁS/SZANKCIONÁLÁS | |||||
jutalmazzák-e a pedagógus kiemelkedő teljesítményét | 0,037 | 0,034 | 0,023 | ||
szankcionálják-e az átlagon aluli pedagógusi teljesítményt | –0,001 | 0,000 | 0,006 | ||
Figyelembe vett módszerek száma: | –1,059* | –1,030* | |||
AKKOR ELÉGEDETT A PEDAGÓGUSSAL, HA | |||||
tanulói jól teljesítenek | –0,122* | ||||
fegyelmet tud tartani | –0,034 | ||||
képes az egyéni differenciált tanításra | 0,001 | ||||
odafigyel a gyerekek problémáira | –0,060 | ||||
jó kapcsolatot tart a kollégákkal | –0,077 | ||||
kész a szakmai megújulásra | –0,057 | ||||
pontosan megtartja az óráit | –0,050 | ||||
szívesen vállal pluszfeladatokat | –0,067 | ||||
sikeresen megold nehéz helyzeteket | –0,009 | ||||
gondol a gyerekek személyiségének formálására | –0,061 | ||||
R2 | 0,20 | 0,21 | 0,21 | 0,22 | 0,23 |
* 5%-on szignifikáns; ** 1%-on szignifikáns; *** 1 ezrelékes szinten szignifikáns