Az iskolaeredményességi kutatások nemzetközi tapasztalatai
Lannert Judit
Az iskolaeredményességi kutatások nemzetközi tapasztalatai
Eredményesség az általános iskolában
Lannert Judit
Eredményesség az általános iskolában
Horn Dániel :: Az iskolavezetés és az eredményesség a magyar középfokú iskolákban1
Eddig nem készült Magyarországon olyan elemzés, amely empirikusan vizsgálta volna az iskolavezetés szerepét a tanulói teljesítmények növelésében. Ennek elsődleges oka természetesen az, hogy nem álltak rendelkezésre megbízható tanulói teljesítményt mérő adatok. A magyar iskolavezetés eredményességéről már született kutatás (Baráth, 1998), ám csupán az iskolaigazgatók és a tanárok véleményére tudott támaszkodni.
A kompetenciamérés hasznosulása és fogadtatása az iskolákban
Sinka Edit
A kompetenciamérés hasznosulása és fogadtatása az iskolákban
Garami Erika - A fejlesztői szemlélet és az eredményesség kapcsolata
Az eredményes oktatás feltételét a szakemberek egyre inkább a személyre szabott - ságban, a gyerekek fejlődési sajátosságaihoz igazodó egyéni fejlesztésben látják. Ez megkívánja a tantervek, tanulási tartalmak, tanítási és tanulási stratégiák személyre szabását, diff erenciálását (Hopkins, 2004). A személyre szabott tanulásnak több összetevője is van, ezek egyaránt fontosak. Ilyenek a tanítás és tanulás hatékonysága, amely jelentős mértékben att ól függ, mennyire van összhangban a tanítás és tanulás folyamatának minőségi megtervezése, az iskola légköre és környezete, az osztálytermen kívüli lehetőségek, valamint a fejlesztő célú (formatív) értékelés.
Sági Matild :: A tanári munka értékelése és az iskolai eredményesség
A fejlett ipari társadalmak erőteljesen meritokratikusak: az iskolai végzettség szinte teljes egészében meghatározza az egyén társadalmi státusát, foglalkozási pozícióját és lehetőségeit. Hogy az egyének képességeik, ambíciójuk és szorgalmuk segítségével tudnak-e boldogulni, nemcsak az egyének számára fontos, és nemcsak a társadalom igazságossági elvárásainak kell, hogy megfeleljen, de lényeges abból a szempontból is, hogy egy társadalom ki tudja-e aknázni az egyénekben rejlő lehetőségeket, vagy „elpocsékolja” azokat.
Függelék
Függelék
Az 1. és 59. nyitott kérdésre adott válaszok említésszerű felsorolása besorolási csoportonként (Lannert Judit Eredményesség az általános iskolában c. tanulmányához)
1. nyitott kérdés – Kérem, nevezze meg azokat a legfontosabb célokat, amiket személy szerint szeretne az iskolában elérni.
Fennmaradás, pénz:
- elegendő gyerek iratkozzon be,
- a működési feltételek biztosítása,
- az épület, illetve eszköztár felújítása, bővítése,
- maradjon meg az iskola,
- több támogatás az önkormányzattól.