A modul rövid leírása: A gyerekek bepillantást kapnak azokba az időkbe, amikor az iskolai napokat - az egyszerű, néhány váltásnyi öltözék, - az otthonról hozott, édesanya által sütött finom harapnivalók, - az édesapa által termesztett, gondosan válogatott gyümölcsből készült italok, - a természetes alapanyagokból, saját kezűleg készített játékok, - a minden mesterségességet, felesleges díszt nélkülöző tanszerek szőtték át. A modul váza egy iskolai nap. Végigvesszük, hogy egy iskolai délelőtt alkalmával mi történik velünk, miket használunk ma, a XXI. században (öltözködés, tanszerek, enni-, innivalók, tanórák, játékok), és hogyan valósult ez meg a régi kor gyerekeinél. Célok/részcélok: • Megismertetni a gyerekeket a házi készítésű, adalékanyagoktól és mesterséges színezéktől mentes élelmiszerek és innivalók finom ízével, elkészítésének örömével, büszkeségével. • A gyerekek saját tapasztalataik alapján meggyőződjenek az ételek készítésével járó tervezés izgalmáról, a kivitelezés adta örömről, valamint a használat közben érzett büszkeségről, ezáltal tudatosabb vásárlók legyenek a későbbiekben. • Közel hozni őket a természetes alapanyagokból készült játékokhoz, hogy megtapasztalják, a XXI. században is örömünket lelhetjük olyan dolgokban is, amik mellőzik a technika nyújtotta lehetőségeket. • Népzenével, néptánccal kihasználni a zene, a tánc és az ének közösségformáló, hangulatteremtő, személyiségépítő hatását. • Hagyományőrzésre, az elődök és a múlt tiszteletére tanítani a gyerekeket. • Megtapasztaltatni, hogy a saját kezűleg elkészített tárgyak, tanszerek, használati eszközök is betölthetik a boltban vásárolt, mesterséges, drága anyagokból vásárolt termékek funkcióit. • Környezettudatosságra, takarékosságra, újrahasznosításra nevelés.
Fő típus:
Javasolt évfolyam:
Időkeret:
1x 1,5 óra előzetes feladatok 3x 45 perc modul megvalósítása
Leírás / Célok:
Fejlesztési fókusz kulcskompetencia:
Témakörök:
Környezet: