Pallag Andrea

Az egész napos iskola nevelési-oktatási pilot programok fejlesztési folyamatának két legfontosabb fázisa az iskolai fejlesztés körültekintő előkészítése, illetve maga a partnerintézmények bevonásával megvalósuló programfejlesztés. Az előkészítés lépései egyrészt az egész napos iskola fejlesztési keretrendszerének kidolgozása, másrészt a területen meglévő és működő gyakorlatok megvizsgálása. Miután a fejlesztési folyamat kulcsszereplője az iskola, így az előkészítés fontos eleme a partnerintézmények megfelelő kiválasztása. A programfejlesztés folyamata az iskolák fejlesztő csoportjainak bevonásával, a programelemek kidolgozásával kezdődik, majd a fejlesztett programok kipróbálásával folytatódik. A kipróbálás legfőbb célja a pedagógiai folyamatok belső összefüggéseinek feltárásával a program javítása, optimalizálása, amely a folyamat szoros megfigyelésével, reflektív elemzésével és szakmai támogatásával valósul meg.


Poszter



Kulcsszavak: partnerintézmények, pilot program, akciókutatás

Keywords: partner institutions, pilot project, action research

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.