Pallag Andrea
Az egész napos iskola nevelési-oktatási pilot programok fejlesztési folyamatának két legfontosabb fázisa az iskolai fejlesztés körültekintő előkészítése, illetve maga a partnerintézmények bevonásával megvalósuló programfejlesztés. Az előkészítés lépései egyrészt az egész napos iskola fejlesztési keretrendszerének kidolgozása, másrészt a területen meglévő és működő gyakorlatok megvizsgálása. Miután a fejlesztési folyamat kulcsszereplője az iskola, így az előkészítés fontos eleme a partnerintézmények megfelelő kiválasztása. A programfejlesztés folyamata az iskolák fejlesztő csoportjainak bevonásával, a programelemek kidolgozásával kezdődik, majd a fejlesztett programok kipróbálásával folytatódik. A kipróbálás legfőbb célja a pedagógiai folyamatok belső összefüggéseinek feltárásával a program javítása, optimalizálása, amely a folyamat szoros megfigyelésével, reflektív elemzésével és szakmai támogatásával valósul meg.
Kulcsszavak: partnerintézmények, pilot program, akciókutatás
Keywords: partner institutions, pilot project, action research