Sikó Dóra
Programunk az egész napos iskola pedagógiai koncepcióját, s az ahhoz kapcsolódó nevelési-oktatási programot kívánja elkészíteni pedagógusokkal, iskolákkal együttműködve. Az egész napos iskola - együttműködve az iskolán kívüli szervezetekkel, ellátásokkal, szülőkkel - egész nap, az oktatás hagyományos keretei mellett több, a tanulókat és a szüleiket célzó tevékenységnek is helyet ad. Célja az oktatási eredmények javítása, az esélyek jobb kiegyenlítése. Az így megvalósuló tanulási folyamatot a konstruktivista felfogás szerint értelmezzük: tehát a tanuló önállóságát támogatjuk saját tudásának, kompetenciáinak fejlesztésében. Módszertanilag sokszínű pedagógiát képzelünk el, melyben személyre szabott tanulási utak nyílnak meg, a tanulók különbözőségét értékként fogjuk fel. Az egész napos iskola lehetőséget nyújt a tanulási idő egyenletesebb elosztására – a hagyományos órakeretek megbontása által, vagy éppen a délelőtti tanulóidő és a délutáni napközi újraértelmezésének segítségével.
Kulcsszavak: együttműködés, sokféleség, aktivitás, konstruktivista szemléletmód
Keywords: collaboration, diversity, activity, constructivist approach