Czuczor Judit
A továbbképzés elméleti hátterével, pedagógiai törekvéseivel, módszerkészletével – a nemzetközi és hazai tudományos kutatásokkal összhangban – az iskolai oktatás XXI. századi kihívásaira ad hatékony és újszerű válaszokat. A képzés támogatja a résztvevőket abban, hogy tudatossá tegyék a tanári szerepről, az aktív tanulásról vallott nézeteiket, szemléletmódjuk meghatározó elemeit; nyitottabbá váljanak az interaktív és reflektív tanulás napi gyakorlatára; a kritikai gondolkodás fejlesztésének lehetőségeire. A képzés elősegíti módszertani repertoárjuknak bővítését a Gardner elmélet, az IBL (inquiry based learning) – a felfedeztető tanulás, a tudományos gondolkodásmód, a nyílt feladat, a hibajavítás művészete, a fejlesztő feladat segítségével, melyek hatékonyan szolgálják az aktív tanulást.
Kulcsszavak: pedagógusképzés, felfedeztető tanulás, reflexió
Keywords: teacher training, inqiury based learning, reflective practice