Réti Mónika
A poszter az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet TÁMOP 3.1.1. II. szakasz 3. alprojektjében az egész napos iskolák nevelési-oktatási program fejlesztéseihez kapcsolódó kutatásokról ad áttekintést. Bemutatja, hogyan épülnek egymásra ezek a tevékenységek, a programok kidolgozását támogatva. Az egész napos iskolák működésével kapcsolatos sikerkritériumok a fejlesztés célrendszerének meghatározását segítik. Az online kérdőíves kutatás helyzetkép meghatározása a fejlesztés irányát, kereteit pontosítja. Az innovatív gyakorlatok beépüléséről, a pedagógusok és fejlesztő szakemberek együttműködésével megalkotott modulok eredményességéről a hatásvizsgálatok nyújtanak információt. A nevelési-oktatási programok megvalósíthatóságát, várható rendszer szintű hatásait, eredményeit a beválásmérés segítségével jelzik előre. Ily módon a kutatások az innovációk fejlesztésben való hasznosulását, és a fejlesztés sikerét szolgálják.
Kulcsszavak: sikerkritériumok, hatásvizsgálat, beválásmérés
Keywords: success criteria, pedagogical impact assessment, suitability verification