Varga Attila, Kőpatakiné Mészáros Mária, Mayer József, Pallag Andrea, Réti Mónika, Lippai Edit, Néder Katalin és Bodó Márton

A TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció)” projekt, „Nevelés-oktatás fejlesztése, komplex pilot programok” című 3. alprojektje hét témát foglal magába, melyek fő fókusza az egész napos iskola nevelési-oktatási programjainak kidolgozása. További fókuszpontok a felzárkóztatás, a fenntarthatóság pedagógiája (ökoiskolák), és a pedagógiai jó gyakorlatok adaptációját segítő rendszer fejlesztése, különös tekintettel a tanórán kívüli foglalkozások körében fellelhető pedagógiai jó gyakorlatokra. Az egész napos iskola számára készülő programok az egész napos iskola szakmai és működési koncepciójának rögzítése mellett a kerettantervek által le nem kötött, de az egész napos iskolaszervezési forma esetében további pedagógiai szakmai tartalommal kitöltendő tanórán kívül időkeretben zajló pedagógiai munka megtervezéséhez nyújtanak segítséget. A fejlesztés eredményeként létrejövő nevelési-oktatási programok alternatívát kínálhatnak olyan területeken, amelyeken a pedagógiai gyakorlat megújítására a legégetőbb szükség van.


Poszter



Kulcsszavak: holisztikus megközelítés, konstruktivizmus, komplexitás

Keywords: holistic approach, constructivism, complexity

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.