Varga Attila, Kőpatakiné Mészáros Mária, Mayer József, Pallag Andrea, Réti Mónika, Lippai Edit, Néder Katalin és Bodó Márton
A TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció)” projekt, „Nevelés-oktatás fejlesztése, komplex pilot programok” című 3. alprojektje hét témát foglal magába, melyek fő fókusza az egész napos iskola nevelési-oktatási programjainak kidolgozása. További fókuszpontok a felzárkóztatás, a fenntarthatóság pedagógiája (ökoiskolák), és a pedagógiai jó gyakorlatok adaptációját segítő rendszer fejlesztése, különös tekintettel a tanórán kívüli foglalkozások körében fellelhető pedagógiai jó gyakorlatokra. Az egész napos iskola számára készülő programok az egész napos iskola szakmai és működési koncepciójának rögzítése mellett a kerettantervek által le nem kötött, de az egész napos iskolaszervezési forma esetében további pedagógiai szakmai tartalommal kitöltendő tanórán kívül időkeretben zajló pedagógiai munka megtervezéséhez nyújtanak segítséget. A fejlesztés eredményeként létrejövő nevelési-oktatási programok alternatívát kínálhatnak olyan területeken, amelyeken a pedagógiai gyakorlat megújítására a legégetőbb szükség van.
Kulcsszavak: holisztikus megközelítés, konstruktivizmus, komplexitás
Keywords: holistic approach, constructivism, complexity