Témavezető, kapcsolattartó: Mayer József
E téma keretében a felső tagozat számára készül az egész napos iskolai tanulásszervezés támogatásához nevelési-oktatási program. A program a kerettantervek által nem szabályozott időkerethez nyújt pedagógiai és szakmai támogatást az intézmények és a pedagógusok számára.
A program az alsó tagozat számára készülő programmal egységes egészet alkot. A két program közös célja válaszokat találni az iskolákban a tanulói sokféleség kezelésének kihívásaira, az egész napos iskolai nevelésben rejlő pedagógiai lehetőségek, eszközök felhasználásával.
Konkrét célja elősegíteni az általános iskola felső tagozatán tanulók számára a felkészülést a középfokú továbbtanulásra, hatékonyan és eredményesen biztosítani az általános iskola és a középfokú oktatás (szakképzés) közötti átmenetet. E témában – az egész napos iskola koncepciójába ágyazva – sor kerül a felzárkóztatás nevelési- oktatási programjának kidolgozására és bevezetés előtti kipróbálására.
A program során a partneriskolák pedagógusai és az OFI szakmai munkatársai közös tevékenység során keresnek megoldási javaslatokat arra, hogyan lehet az iskolában töltött időkeretbe illeszteni a tehetséggondozást, a felzárkóztatást, a sportot és egyéb szakköri tevékenységeket, valamint a házi feladat elkészítését is úgy, hogy a pedagógus és a tanuló számára egyaránt örömteli és közös tevékenység legyen a tanítás és tanulás.
A fejlesztés során elkészített és kipróbált tevékenységtartalmak (modulok) a tanulási környezet kialakításában, a tanulásmetodikai és szervezeti kérdések megválaszolásában segítik a pedagógusokat.
A bevont iskolák hálózatban, egy-egy tudáscentrumként dolgoznak együtt, ez a gyakorlat lehetőséget teremt arra, hogy a program befejezését követően is kapcsolatban maradjanak, segítsék, támogassák egymás munkáját.
A fejlesztés elvárt eredménye, hogy az egész napos iskolák a megújuló pedagógiai gyakorlatukkal a hagyományos iskolák sikeres alternatívái legyenek.