Alprojektvezető: Lukács Judit
Az alprojekt a tartalmi szabályozókkal kapcsolatos olyan fejlesztéseken dolgozik, amelyek eredményeképpen további új kerettantervek készülnek. Az új – és az alprojektünkkel szorosan együttműködő más programok keretében készült – kerettantervekkel együtt a tartalmi fejlesztés teljes körű, kiterjed a közoktatás egészére. 2014 júliusáig a helyi tantervek implementációját segítő feladatokat látunk el. A projekt utolsó harmadában az új tartalmi szabályozók bevezetésének hatását vizsgáljuk, amelynek eredményei alapján felülvizsgálati javaslatokat teszünk. Az alprojekt másik nagy témája – a nemzetközi és a hazai előzmények alapján – az oktatási szakaszonkénti követelménystandardok műfaji sajátosságainak meghatározása, struktúrájuk kialakítása és – a kiválasztott szakaszra vonatkozóan – részletes kidolgozása. Ehhez kapcsolódik az új tantervi szabályozók alapján a – követelménystandardokkal is összhangban lévő – kimeneti követelmények, valamint a mérésüket segítő mintafeladatok, értékelési útmutatók készítése. Az alprojekt harmadik témája a tankönyv- és taneszközfejlesztés keretrendszerének kutatása, fejlesztése. E téma keretében valósul meg – többek között – a minősítési eljárás szakmai szempontrendszerének és standardjainak kidolgozása, valamint a taneszköz-specifikáció és tipológia kialakítása.
Az oktatás tartalmi követelménystandardjainak fejlesztése és implementációjuk támogatása
A tankönyv- és taneszközfejlesztés kutatás-fejlesztése
Az alprojekt legfontosabb kutatási eredményeit a Tanterv – tankönyv – vizsga című kiadványban adtuk közre.