Ludas Viktor | 2014. már. 12.

A cikkben a leggyakrabban felmerülő kérdésekre találhatóak válaszok.

REGISZTRÁCIÓ

1. A közösségi szolgálatban való részvételhez kötelező-e a Közösségi Szolgálat Portálon való regisztráció? regisztráció

Válasz:

Nem kötelező a regisztráció a fogadó szervezet számára, ugyanakkor a Közösségi Szolgálat Portál egy lehetséges felület, ahol megjelenítheti, hogy milyen tevékenységekre, hány diákot fogad az IKSZ (Iskolai Közösségi Szolgálat) keretében. Az iskolák felelősek az IKSZ megszervezéséért és önállóan döntenek arról, hogy mely szervezetekkel működnek együtt. A portál keresőfelülete a fogadószervezetek megtalálásában nyújt hatékony segítséget.


2. Kit nevezünk fogadó szervezetnek az IKSZ vonatkozásában?

Válasz:

Fogadó szervezet, fogadóintézmény: az az intézmény, szervezet, ahol a diák a közösségi szolgálatot teljesíti. A szolgálat teljesítése iskolán, intézményen belül, civil vagy nonprofit szervezetnél, állami intézménynél, illetve magánszemélynél is szervezhető; utóbbi esetben az iskola, egy ernyőszervezet vagy egy egyéb koordináló szervezet lehet a fogadóintézmény. A portálra civil, nonprofit szervezetek vagy állami intézmények, önkormányzatok kerülhetnek fel a megkeresést követően meghatározott eljárásrend alapján.

 

3. Kinek érdemes regisztrálnia az oldalra? regisztráció - adatbázis

Válasz:

Azon civil, nonprofit szervezeteknek, állami intézményeknek, amelyek partneriskolákat keresnek. A portál keresőfelületén keresztül ugyanis az iskolák könnyen megtalálhatják őket a fogadó szervezet által megadott paraméterek alapján. Azon szervezeteknek és intézményeknek is érdemes jelentkezni a portálra, amelyek szívesen mutatják meg közösségi szolgálatos tevékenységeiket az interneten egy kifejezetten e célra kialakított felületen keresztül, ahová videókat, képeket, szöveges dokumentumokat egyaránt feltölthetnek, és önállóan szerkeszthetik is azokat.

 

 

4. Hogyan zajlik a regisztráció folyamata?

Minden fogadóintézmény, illetve iskola a jelentkezési szándék jelzése után elbírálásra kerül, hogy a portáltól automatikusan kap-e egy felhasználói hozzáférést (amennyiben országos, állami szervezet vagy intézmény, az oldal indulásakor importált intézmény). Ahhoz, hogy a kozossegi.ofi.hu felületén a találati listában nem szereplő, országos lefedettséggel nem rendelkező szervezet, nem állami intézmény megjelenhessen, minimum egy éves közös együttműködés alapján történő iskolai ajánlás szükséges (ezen kívül hozzájáruló nyilatkozat, illetve a fogadó szervezet alapító okirata. A regisztrációs kód és jelszó e-mailes megküldésétől kezdve minden szervezet önállóan szerkeszti saját felületét. Belépve azonnal módosíthatja jelszavát, szerkesztheti a saját oldalát, kezelheti adatait. A bírálat az alapján születik meg, hogy a jogszabályban foglalt hét terület valamelyikén működik-e vagy sem a szervezet, intézmény.

5. Ha fogadóintézményként szerepelünk a találati listában, hogyan szerkeszthetem az intézményi oldalt? regisztráció - adatbázis

Válasz:

Amennyiben az Ön intézménye szerepel a portál találati listájában, és az elérhetőségei között megadott e-mail cím érvényes, úgy a Közösségi Szolgálat Portálon keresztül kellett kapnia egy regisztrációs e-mailt. Ebben az e-mailben egy felhasználónév és egy ideiglenes jelszó szerepel, amelyet első belépéskor meg kell változtatnia. Sikeres belépés után a jobb felső sarokban található „Saját oldalamra” gombra kattintva az Ön intézményének az oldalára kerül. Itt azon adatokat szerkesztheti, amelyek nem a központi rendszerből kerültek importálásra, valamint vehet fel újakat is. Továbbá szerkesztheti a találati listában megjelenő rövid leírást, valamint a „Bővebben” szekcióban részletes bemutatkozást készíthet intézményének. Tölthet fel képeket, dokumentumokat, videókat, az elkészült projektekről készíthet beszámolót, valamint új projekteket írhat ki az iskolák számára. Amennyiben Ön az intézményén belül az általunk regisztrálton kívül újabb felhasználói hozzáférést szeretne létrehozni, kérjük, olvassa el a 9. kérdésre leírtakat.

6. Fogadó intézményként nem szerepelünk a találati listában. Hogyan kérhetem a felvételt? regisztráció - adatbázis

Válasz:

Vegyék fel az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel (OFI) a kapcsolatot a kozossegi.szolgalat@ofi.hu e-mail címen. Ahhoz, hogy a kozossegi.ofi.hu felületén a találati listában nem szereplő szervezet, intézmény megjelenhessen, minimum egy éves közös együttműködés alapján történő iskolai ajánlás szükséges (ezen kívül hozzájáruló nyilatkozat, illetve a fogadó szervezet alapító okirata). A közösségi szolgálatban partnerként egy év tapasztalat alapján az oktatási intézmények ajánlhatnak megfelelő dokumentációval fogadó intézményeket saját felelősségükre, s ezek az OFI segítségével felkerülnek az adatbázisba. A dokumentációt a továbbiakban az OFI őrzi.

Továbbá kivételes esetben az országos lefedettséggel rendelkező állami szervek, illetve országos szervezetek, amelyek részt kívánnak venni a közösségi szolgálatban, mentesülnek az egy éves kipróbálás és ajánlás alól a jelentkezés elbírálását követően, és felkerülnek a honlapra. Ezekben az esetekben az OFI dönt a szervezetek adatbázisba való közvetlen felvételéről a regisztrációs adatlap kitöltését követően.

Amennyiben van az Ön környezetében közösségi szolgálatosokat fogadó más, nem regisztrált intézmény/szervezet is, akkor kérjük, tájékoztassa Őket is erről a kritériumrendszerről, illetve javasolja nekik, hogy vegyék fel az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel (OFI) a kapcsolatot a kozossegi.szolgalat@ofi.hu e-mail címen.

A Közösségi Szolgálati Portálon fogadóintézményként való jelenlét nem feltétele a Közösségi Szolgálatban történő együttműködésnek!

 

7. Köznevelési intézményünk szerepel a találati listában. Hogyan szerkeszthetem az oldalát? regisztráció - adatbázis

Válasz:

Amennyiben az Ön iskolája szerepel a portál találati listájában, és az elérhetőségei között megadott e-mail cím érvényes, úgy a Közösségi Szolgálat Portálon keresztül kellett kapnia egy regisztrációs e-mailt. Ebben az e-mailben egy felhasználónév és egy ideiglenes jelszó szerepel, amelyet első belépéskor meg kell változtatnia. Sikeres belépés után a jobb felső sarokban található „Saját oldalamra” gombra kattintva az Ön iskolájának az oldalára kerül. Itt azon adatokat szerkesztheti, amelyek nem a központi rendszerből kerültek importálásra, valamint vehet fel újakat is. Továbbá szerkesztheti a találati listában megjelenő rövid leírást, valamint a „Bővebben” szekcióban részletes bemutatkozást készíthet intézményének. Tölthet fel képeket, dokumentumokat, videókat, az elkészült projektekről készíthet beszámolót, valamint új projekteket hozhat létre. Amennyiben Ön az iskoláján belül az általunk regisztrálton kívül újabb felhasználót szeretne létrehozni, kérjük, olvassa el a 3. kérdésnél leírtakat.

 

8. Fogadó intézményként szerepelünk a találati listában. Hogyan kérhetek újabb felhasználót, aki szerkesztheti az adatainkat? regisztráció – adatbázis

Válasz:

Minden fogadóintézmény automatikusan kap egy felhasználói hozzáférést a portáltól, amivel belépve szerkesztheti az adott intézmény oldalát, kezelheti adatait. Amennyiben szükség van egynél több felhasználói azonosítóra, akkor az új felhasználót regisztrálni kell az oldalon. A jobb felső sarokban lévő „Regisztráljon” linkre kattintva ki kell választania, hogy milyen minőségben szeretne regisztrálni, itt a „fogadó intézményt” kell választania. A választás után megjelenő listából ki kell választani a várost, amelyen belül az intézmény működik, majd a megjelenő listából ki kell választani az intézményt név és cím alapján. Meg kell adni az igényelt felhasználónevet (amely nem lehet azonos a már rendszerben lévő felhasználónevekkel), az érvényes e-mail címét és a teljes nevet (ami a személyi igazolványban szerepel). A „Regisztrálás” gomb megnyomásával egy regisztrációs igény keletkezik a rendszerben, amelyet az OFI operátorai bírálnak el (ellenőrzik a regisztráció jogosságát, illetve a személy jogosultságát a használathoz). Ha pozitív az elbírálás, akkor egy e-mailben kapja meg az ideiglenes jelszavát, amelyet első alkalommal meg kell változtatnia. Ha jogosulatlan a regisztrációra, arról szintén e-mail útján értesítjük.

 9. Köznevelési intézményként szerepelünk a találati listában. Hogyan kérhetünk újabb felhasználót, aki szerkesztheti az adatainkat? regisztráció – adatbázis

Válasz:

Minden iskola automatikusan kap egy felhasználói hozzáférést a portáltól, ezzel belépve szerkesztheti oldalát, kezelheti adatait. Amennyiben szükség van egynél több felhasználói hozzáférésre, akkor az új felhasználót regisztrálni kell az oldalon. A jobb felső sarokban lévő „Regisztráljon” linkre kattintva ki kell választania, hogy milyen minőségben szeretne regisztrálni; itt az iskolát kell választania. A választás után megjelenő listából ki kell választani a várost, amelyen belül az iskola működik, majd a következő megjelenő listából ki kell választani az iskolát név és cím alapján. Meg kell adni az igényelt felhasználónevet (amely nem lehet azonos a már rendszerben lévő felhasználónevekkel), az érvényes e-mail címét és a teljes nevet (ami a személyi igazolványban szerepel). A „Regisztrálás” gomb megnyomásával egy regisztrációs igény keletkezik a rendszerben, amelyet az OFI operátorai bírálnak el (ellenőrzik a regisztráció jogosságát, illetve a személy jogosultságát a használathoz). Ha pozitív az elbírálás, akkor egy e-mailben kapja meg az ideiglenes jelszavát, amelyet első alkalommal meg kell változtatni. Ha jogosulatlan a regisztrációra, arról szintén e-mail útján értesítjük.

10. Köznevelési intézményként működünk, nem szerepelünk a találati listában. Hogyan kerülhetünk fel a listára? regisztráció – adatbázis

Válasz:

A Közösségi Szolgálat Portálon csak az a köznevelési intézmény szerepelhet, amelyet az Oktatási Hivatal a köznevelés információs rendszerében (KIR) a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII.28.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) 7-9.§-aiban foglaltak szerint már nyilvántartásba vett, vagyis, amely OM azonosítóval rendelkező köznevelési intézmény. Amennyiben Ön nem találja a köznevelési intézményét az intézményi listákban, annak oka, hogy az intézménnyel kapcsolatosan OM azonosító kiadása iránti eljárás az Oktatási Hivatalnál még nem indult meg, vagy az eljárás még folyamatban van. Az OM azonosító kiadásához szükséges közérdekű és közérdekből nyilvános adatokat a köznevelési intézmény vezetője vagy fenntartója adhatja meg a KIR-en (www.kir.hu) keresztül az Oktatási Hivatal részére.

Miután az Oktatási Hivatal kiadta a köznevelési intézménynek az OM azonosítót, a köznevelési intézmény adatai egy importálási folyamat révén a Közösségi Szolgálat Portálon is megjelennek. A KIR rendszerével kapcsolatos kérdéseivel az Oktatási Hivatal Közoktatási Információs Rendszerek Osztályához forduljon, a
36-1-374 2450-es telefonszámon! Amennyiben a központi adatbázisban szerepel, de a portálon nem, kérem, vegye fel a kapcsolatot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet munkatársaival a kozossegi.szolgalat@ofi.hu e-mail címen, és ők az ellenőrzést követően felveszik a feltételeknek megfelelő köznevelési intézményt.

11. Köznevelési intézményként működünk, szerepelünk a találati listában, de az intézmény adatai hibásak. Hogyan módosíthatjuk az adatokat? regisztráció – adatbázis

Válasz:

Amennyiben valamely köznevelési intézménynek a Közösségi Szolgálat Portálon szereplő adatai hibásak, vagy egyéb okból módosítani szükséges azokat, az adatok módosítását a Korm. rendelet 11.§-a alapján szintén az Oktatási Hivataltól kell kérni. A köznevelési intézmény KIR-ben szereplő közérdekű és közérdekből nyilvános adatainak módosítását a köznevelési intézmény vezetője tudja az Oktatási Hivatalnál a KIR-en (www.kir.hu) keresztül kezdeményezni. Amennyiben a köznevelési intézmény adatainak módosítása a KIR-ben megtörtént, a köznevelési intézmény módosított adatai egy importálási folyamat révén a Közösségi Szolgálat Portálon is megjelennek. További információkért javasoljuk, hogy vegyék fel az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel (OFI) a kapcsolatot a kozossegi.szolgalat@ofi.hu e-mail címen.

 

 

2014. január 17.

Tags: 
Prefix: 
tamop311

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.