A környezetismeret tantárgy alsó tagozatos tartalma nagyon komplex, több tárgyhoz is szorosan kapcsolódik és lehetőséget ad szociális kompetenciák fejlesztésére is. A hatékony tanulás egyik formája a tartalomba ágyazott fejlesztés, melyen belül összetett módon: együttesen történik a kognitív és a szociális összetevők fejlesztése, elősegítve e két terület transzferhatását. A foglalkozásokon lehetőség nyílik az együttműködésre, együttes tevékenységekre, a tanulók nem csak a környezeti problémák iránt válhatnak fogékonnyá, hanem egymás társas problémái iránt is. A csoportmunka alkalmazása, a kooperatív technikák a tanulók nagyfokú együttműködését, toleranciáját és empátiáját, valamint az esetleges személyközi konfliktusok hatékony kezelését igénylik.
Fő típus:
Jó gyakorlat típusa:
Javasolt évfolyam:
Időkeret:
tetszőleges bontásban 4x45 perc
Leírás / Célok:
Fejlesztési fókusz NAT:
Módszerek:
Pedagógiai célok:
Tantárgyak:
Foglalkozás típusa: