Témavezető: Kiss Ágnes
Első témaegység: A fejlesztő célú tantárgygondozó szaktanácsadás szervezése
A képzések szervezését megelőzte egy pályáztatási folyamat, ezen belül felhívás kiadása a szaktanácsadói felkészítésben szívesen résztvevő pedagógus kollegák számára.
A szervezési folyamat tevékenységei:
· A szaktanácsadói látogatásokba bevonható intézményekben dolgozó pedagógusok összlétszámának meghatározása (KIR rendszer alapján) megyei és tantárgyi bontásban (látogatási területek).
· Az egyes látogatási területeken szükséges szaktanácsadói kapacitás meghatározása.
· Szaktanácsadói pályázati felhívás szövegének elkészítése.
· Szaktanácsadói regisztrációs felület létrehozása.
· Adatbázis tervezése, létrehozása.
· Beérkezett jelentkezések feldolgozása (3600 fő jelentkező adatainak kezelése).
· A próbaképzések adminisztrációjának kialakítása és működtetése.
· Szaktanácsadói, tantárgygondozói próbaképzések szervezése.
· A szaktanácsadói képzésre jelentkezők adatainak összevetése a látogatási kapacitásigénnyel.
· Szaktanácsadói, tantárgygondozói képzések szervezése.
Második témaegység: A fejlesztő célú tantárgygondozó szaktanácsadás lebonyolítása
Az új típusú szaktanácsadói szolgáltatások szervezése a 2013/2014-es tanévtől vette kezdetét a felkészített tantárgygondozó szaktanácsadói kapacitás függvényében.
A részvételi szándékát jelző intézmények pedagógusai körében a projekt végéig folyamatosan szervezzük és bonyolítjuk az új típusú fejlesztő célú szaktanácsadásokat.
A pedagógusoknak nyújtott szaktanácsadói támogatást folyamatosan nyomon követjük az erre a célra kialakított minőségbiztosítási rendszeren keresztül.
A szervezési folyamat tevékenységei:
· Folyamatleírás készítése a szaktanácsadói látogatás koordinálásához.
· IKT alkalmazások fejlesztése és működtetése a szaktanácsadási folyamat szervezéséhez és lebonyolításához, a látogatások dokumentumait rögzítő központi adatbázis és kommunikációs felület elkészítése.
· Az intézmények jelentkeztetése a szaktanácsadási folyamatban való részvételre.
· A jelentkezett intézmények és a pedagógus-létszámok összesítése.
· Az intézményekben teljesítendő látogatásszámok meghatározása.
· A szaktanácsadásba az egyes intézményekből bevonható pedagógusok számának meghatározása (kvótaosztás).
· A szaktanácsadói látogatások koordinációja, lebonyolítása.
· A fejlesztő célú tantárgygondozó szaktanácsadás minőségbiztosítása.