A tantárgy és a kerettanterv
Az erkölcstan tartalmi kérdései
A kerettanterv témahálójának áttekintése 1-8. évfolyamon - témafeldolgozó kérdésekkel
A kerettanterv témahálójának áttekintése 1-8. évfolyamon - a kerettantervben szereplő fogalmak
Erkölcsi nevelés és etikaoktatás - Új Pedagógiai Szemle (2012. 4-6.)
Beran Ferenc: "Erkölcstan és etika - a tantervtől a megvalósulásig"
Gönczöl Enikő - Jakab György: Az iskolai erkölcsoktatás dilemmái
Hajduné Tölgyesi Lívia: Az erkölcstan szükségességéről
Jakab György: Erkölcstan és médiaismeret a gyermekfilozófia tükrében
Kamarás István: Javítható-e az erkölcstan vagy hittan elképzelés?
Lányi András: Az emberismeret és etika tantárgy elméleti hátteréről
Lányi András: Erkölcsóra az iskolában
Maksay Mária: Jót s jól, de hogyan? - egy középiskolai tanár elmélkedése az etika oktatásáról
Robert Fisher: Hogyan tanítsuk az értékeket?
Takács Márta - Kiss Anna: Erkölcstan és etika a filozófiaoktatás keretében
Tanítási segédlet
Értékelési lehetőségek az erkölcstan tantárgyban
A taneszközválasztás szempontjai
Ajánlott irodalom
- Módszertani alapelvek az erkölcstan tanításához
- Edward de Bono: Hat keret. Figyelemfejlesztés
- Ötletek az asztalon. 7. évfolyam - Alkalmazkodás
- Kaszás György: Gondolkodjunk, mert vagyunk. A miértsorozat-módszer
A pedagógus feladatai
A pedagógus feladatai - prezentáció
A pedagógus feladatai - a prezentáció magyarázata