1. Módszertani segédanyagok és jó gyakorlatok
Tanulás a jövőért - Kompetenciák a fenntarthatóságra nevelésben
UNESCO (2017): Fenntartható Fejlődési Célok oktatása – Tanulási célok
Poszter – a fenntarthatóságra nevelő iskoláról (2016)
Út az ökoiskola felé - Módszertani segédanyag és útmutató leendő ökoiskoláknak (2016)
Zöld óvoda leszünk! - Módszertani segédanyag és útmutató leendő zöld óvodáknak (2016)
Natúrázzunk! - foglalkoztató füzet zöld óvodásoknak és ökoiskolásoknak (2016)
Natúrázzunk! - rejtvényfüzet ökoiskolásoknak (2016)
Natúrázzunk sorozat (2016)
2015-2030: Fenntartható Fejlődési Célok ─ tanulási lehetőségek ökoiskolákban (2016)
2015-2030: Fenntartható Fejlődési Célok ─ tanulási lehetőségek zöld óvodákban (2016)
„A mi világunk, a mi méltóságunk, a mi jövőnk” c. rajzpályázathoz készült segédanyag pedagógusoknak (2015)
Ökoiskola nevelési-oktatási program (a 2013-2015-ben létrehozott egészintézményes rendszer),
valamint a 91 ökoiskolai tanulási modul
dr. Szentpétery Lászlóné (2013): Jane Goodall hatása egy általános iskolára
Az „Egészséges életvitel kialakítása az ökoiskolában” című oktatási program továbbfejlesztése (Debreceni közoktatási és egészségfejlesztő szakemberek programterve, 2009/2010)
Ökoiskolai útmutató füzetsorozat – öt szakmacsoport pedagógusai és intézményvezetői számára (2009)
Ha Ön, vagy iskolája rendelkezik olyan szakmai publikációval, forrásgyűjteménnyel, jó gyakorlattal, ötlettel, bevált projekttel, óravázlattal, feladatlappal, melyet szívesen megosztana másokkal, kérem, juttassa el hozzánk az okoiskola@ofi.hu e-mail címre.
2. Ajánlott irodalom, forrásgyűjtemény
Fenntarthatóság témaköre a felsőoktatásban
Hasznos irodalomjegyzék a Hazai és nemzetközi környezeti nevelési programok, projektek a közelmúltban c. tanulmányban
Linktár a fenntarthatóság pedagógiájának témájában (2014)
3. Szakmai publikációk, elemzések
Varga A., Könczey R., Saly E. (2017) : Értékelés a magyar Ökoiskola-hálózat működéséről, monitoring megközelítésben
Könczey Réka - Saly Erika: Gyorsjelentés a magyar Ökoiskola Hálózat 2017. évi működéséről, a 2018. januári online monitoring alapján
Néder K. (2015): Nevelési-oktatási program - nemcsak ökoiskoláknak
Néder Katalin, Saly Erika, Dr. Szentpétery Lászlóné (2014): Egész iskolás fenntarthatóság
Könczey R. (2014): A Fenntarthatóságra Nevelés Évtizede
Könczey R. (2014): Közösségi kutatás – a fenntarthatóság tanulásának egyik eszköze
Interjú Fűzné Dr. Kószó Máriával (2014): A szén és a Nap
Saly Erika (2014): Nemzetközi és hazai környezeti nevelési tapasztalatok összefoglalója
Néder Katalin - Saly Erika - dr. Szentpétery Lászlóné (2013): Hazai és nemzetközi környezeti nevelési programok, projektek a közelmúltban
Réti M., Lippai E. (2013): Az iskolatervezés: jövőtervezés
Oláh M. B. (2013): A hazai tehetséggondozás jó példája – az iskolapadból
UNESCO (2012): Oktatás a fenntartható fejlődés szolgálatában – forrásgyűjtemény
Veréb Szilvia (2012): A fenntarthatóság pedagógiája és a felsőoktatás: A BSc szakok sikerességének vizsgálata a Szent István Egyetemen
Kotogán Róbert (2011): A KÖRNYEZETI TUDATOSSÁG SZEMÉLYISÉGTÉNYEZŐI: A környezeti attitűd – környezetterhelési mutatók és a Big Five személyiségdimenziók összefüggés vizsgálata
Fodor Georgina, Gajdos Borbála, Hámori Zsófia, Papp Dániel, Sipos Viktória, Tóth Nikolett (BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék hallgatói, 2012): Környezeti nevelés Magyarországon: Iskolai környezeti attitűd vizsgálat 2011
Iván Zsuzsanna (2011): A hálózati működés különböző formáinak (online kapcsolattartás, közös programok, projektek, fejlesztések, regionális és országos találkozók) szerepe az ökoiskolák közti regionális együttműködésben és az ökoiskola kritériumrendszer megvalósításában (a Dél-Alföldi Régió Ökoiskolái Hálózatának alapjairól, működéséről)
Réti M., Varga A. (2010): Új tendenciák a fenntarthatóságra nevelésben - Avagy miért kellene egy tininek megmentenie a Földet?
Varga Attila (2009): Környezeti nevelés és felnőttoktatás
Varga Attila (2009): A magyarországi ökoiskolák Hálózata
Czippán Katalin (2009): Tanulás és oktatás a fenntarthatóságért – egy évtizednyi világméretű elköteleződés
Konyha Rita (ELTE, 2009): Szociálpszichológia műhelymunka "A környezeti attitűd vizsgálata idősek és fiatalok körében"
Horváth Dániel (2009): Ökoiskola monitoring jelentés 2009 (A kérdőíves felmérés eredményeit bemutató összegzés képet ad az ökoiskolák tevékenységéről, és a kritériumrendszerrel kapcsolatos véleményükről.)
Havas Péter (2008): A Globális éghajlatváltozás című oktatócsomag fejlesztése és a kipróbálás tapasztalatai
Nagy C. Edit (BBTE Székelyudvarhelyi Tagozat, 2008): A környezeti nevelésben alkalmazott oktatási színterek, korszerű módszerek hatása a környezettudatos magatartás kialakítására
Mérő Ágnes (2007): A projektmódszer lehetőségei a környezeti tanulásban
Kézy Ágnes, Varga Attila (2007): Az ökoiskolák szerepe a közoktatás reformjában
BIOHEAD kutatási projekt szakmai nap háttéranyagai (2007): Tankönyveink környezeti nevelői szemmel; Pedagógusok és pedagógus jelöltek környezeti attitűdjei.
Bereczki Réka (akciókutatás a remetekertvárosi ökoiskolában, 2007): Emberi erőforrás gazdálkodás a fenntartható fejlődésre nevelés tükrében
Takács Eszter (2007): Az állami és civil szféra együttműködési lehetőségei a fenntarthatóságra nevelés terén
Horváth Dániel (2006): Környezeti nevelési lehetőségek a történelemtanításban
Havas Péter (2006): A hálózatok szerepe a fenntarthatóság pedagógiájában
Némethné Katona Judit (2006): A környezet- és természetvédelmi oktatás terepi lehetőségeinek alkalmazása és módszereinek továbbfejlesztése a Máriaremetei-szurdokvölgy példáján
Fűzné Kószó Mária (2006): Akciókutatás a tanárképzős hallgatók környezeti nevelési tanítási programjában
Soren Breiting, Michela Mayer, Finn Mogensen (2005): A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS ISKOLÁINAK MINŐSÉGI KRITÉRIUMAI
Lehoczky János (2001): Az iskolai környezeti nevelés jogi szabályozása