A horizontális tanulás hazai előzményei és nemzetközi jó gyakorlatai

A 21. században a tanulási keretek kitágultak. Egyidejűleg fókuszba került az informális tanulás és a munkahelyi tanulás, melyek a tudás végtelen, alig feltárt és használt erőforrásaiként jelennek meg. A társadalomtudományok több területén, mikro és makro folyamatok szintjén egyaránt, előtérbe került - a humán tőke felértékelődésével - a tudásmenedzsment funkciója, a maximális potenciál elérése érdekében, és megjelentek a tudásmegosztásra vonatkozó koncepciók (Nonaka 1991). Milyen igényeket támaszt ez a trend az oktatási intézményekkel szemben? A tudásmegosztás milyen szinteken, és hogyan jelenik meg a magyar köznevelés rendszerében? Milyen szerepet kaphatnak a referencia intézmények ebben a rendszerben?

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.