Új stratégia a pedagógus pálya hazai népszerűsítésére

Jelen tanulmány a TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0010 Új stratégia a pedagógus pálya hazai népszerűsítésére c. projekt   keretében készült. A tanulmány elkészítésében nagymértékben támaszkodtunk a kutatás során készült háttértanulmányokra, amelyeknek szerzői a kutatócsoport tagjai voltak: dr. Bárdos Jenő, Czók Brigitta, dr. Győri János (kutatásvezető), Majorosné Kovács Györgyi, dr. Mogyorósi Zsolt, Oláhné Téglási Ilona, dr. Tarnóc András, dr. Ütőné Visi Judit, dr. Virág Irén. Jelen stratégiai ajánlásokban kisebb-nagyobb szövegátvételek találhatók a munkacsoport által készített háttértanulmányokból – ezeket a szövegrészeket azonban a munka jellege miatt jelen szövegben nem tüntettük fel idézőjellel, szerzői utalásokkal vagy más módon. 

Szerbia

Az oktatást felügyelő szerv Szerbiában az Oktatási, Tudományos és Technológiai Fejlődés Minisztériuma. A kötelező oktatást az „Oktatási és nevelési rendszer alapjairól szóló törvény” szabályozza (”Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja”).

Országtanulmány: Finnország

Finnországot a világ legversenyképesebb országai között tartják számon, sikerült hátrányaiból előnyt kovácsolnia – ezt sokan a „finn csodának” nevezik. Finnország népessége 5,4 millió fő, a népsűrűség csak 15,7 fő/km². A lakosság zöme, mintegy 1,3 millió ember  az ország déli részén, a főváros, Helsinki környékén él. Az ország további nagyobb városai Espoo, Tampere, Vantaa és Turku délen, Oulu pedig északon.

Oldalak

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.