A témaegység célja a pedagógusok és az oktatási szereplők szakmai közreműködésen alapuló együttműködésének javítása, illetve a pedagógus tagozatok munkáján keresztül az egymástól tanulás, a személyes tapasztalatcsere támogatása és elősegítése volt.
A témaegység által elért eredmények:
- A tanácsadóként bevont szakértők munkája révén fenntartható pedagógus közösségek jöttek létre.
- A megvalósításba bevont pedagógiai fejlesztők segítségével a már megalakult szakmai pedagógus közösségekben (elsősorban a Nemzeti Pedagógus Kar szakmai tagozataiban és területi szervezeteiben) folyó szakmai tudásmegosztás során feltárásra kerültek azok a tényezők, amelyek támogatásával továbbfejleszthető a pedagógusok közötti horizontális tudásmegosztás.
- A szakértők révén már a projekt megvalósításának vége előtt megkezdődött az elért kutatás-fejlesztési eredmények és az informatikai fejlesztés társadalmasítása.
A témaegység szakértőinek támogató munkája segítette a pedagógus közösségeket abban, hogy hatékony szereplői legyenek a pedagógiai tudásmenedzsment rendszernek: a megalakult és működő szervezetek – amelyek jellemzően 50-100 aktív főt számlálnak, de van néhány száz tagot számláló szervezet is – a tudásmegosztásra mind online, mind offline eszközöket is használnak.
A Nemzeti Pedagógus Kar szervezeti kereteiben létrejövő pedagógus közösségek többsége a bevont szakértői tevékenység által fenntarthatóvá vált, így szakmai tagozatok és területei szervezetek a következő fejlesztési ciklusban is alkalmasak lesznek arra, hogy a köznevelési rendszert érintő innovációk terjesztésének eszközei legyenek.
A témaegység által elért eredmények elsősorban a tudásmenedzsment rendszer továbbfejlesztésében hasznosíthatók. A támogatott szakmai közösségek továbbá közvetítői lehetnek a későbbi projektekben feltárt és kifejlesztett jó gyakorlatoknak, innovációknak is.