A modul rövid leírása: A modul megvalósítása során a gyerekek korábbi kirándulási élményeik, valamint az ott megismert bemutatófüzetek segítségével felidézik, összegyűjtik a tanösvények jellemzőit, bemutatási módjait, felkészülnek arra, hogy részt vegyenek egy saját tanösvény-projektben. Csoportokat alkotva feltérképezik a területeket, megfigyelik, meghatározzák az ott élő növényeket, állatokat, fényképeket készítenek, melyek alapján kiválasztják és kijelölik a legalkalmasabb területet. A tanösvény egyes állomásaihoz bemutatótáblákat készítenek, tájékoztató füzetet és feladatlapot szerkesztenek. Célok/részcélok: Környezetvédelmi ismeretek szerzése. Pozitív attitűd kialakulása. Ismeretanyag bővítése a tanulók aktív közreműködésével. Önálló és csoportos ismeretszerzés. A tanult ismeretek bővítése, alkalmazása. IKT használat fejlesztése. Komplex gondolkodásra nevelés. Problémamegoldás fejlesztése. Szociális kompetenciák fejlesztése. Együttműködő képesség fejlesztése a társakkal. Toleranciára nevelés. Kommunikációs készségek fejlesztése. Kreativitás és kézügyesség fejlesztése. Esztétikai érzék fejlesztése.
Fő típus:
Javasolt évfolyam:
Időkeret:
3 X 120 perc
Leírás / Célok:
Fejlesztési fókusz kulcskompetencia:
Témakörök:
Környezet:
Megvalósítás keretei:
Témák: