A tanulók ismerkedjenek meg a különböző táplálkozási problémákkal. Szerezzenek információt a cukorbetegségről, az ételallergiáról. Tapasztalják meg a vendéglátó és a vendég szerepet egyaránt. Vendéglátóként legyenek figyelmesek, tudjanak összeállítani és készíteni ételeket recept alapján. Az információszerzésben a számítógépet, az informatika órán szerzett ismereteket eszközként tudják használni. A menü összeállítása és az ételek elkészítése során több kompetencia fejlesztésére nyílik lehetőség. A tervezési folyamatokhoz szükségesek matematikai, háztartástani ismeretek mellett számos lehetőség adódik a szociális kompetenciák fejlesztésére. A csoportmunka során képesek legyenek kooperatív munkára, törekedjenek az elfogadásra, konszenzust keressenek. Fejlődjön verbális kifejezőkészségük, nyelvi kultúrájuk.
Javasolt évfolyam:
Időkeret:
6 óra
Leírás / Célok:
Tartalmi fókusz Tan-Tan:
Tartalmi fókusz Szociális kompetenciák:
Tartalmi fókusz Szabadidő:
Fejlesztési fókusz NAT:
Fejlesztési fókusz kulcskompetencia:
Alkalmazott munkaformák: