Kutatásunk néhány, országos hatáskörű tehetséggondozó beavatkozás vizsgálatára irányult, ezen belül elsősorban a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tehetséges tanulókkal foglalkozó programokra koncentrált.
Kutatásainkhoz empirikus szociológiai eszközöket használtunk: minden vizsgált program esetén dokumentumelemzést és szakirodalom-feldolgozást végeztünk. Az Arany János Program, valamint az Útravaló ösztöndíjprogram esetében kérdőíves és interjús módszerrel megvalósuló adatfelvételt, a tehetségpontok vizsgálatánál az interjúk mellett megfigyeléseket és esettanulmányokat, a felsőoktatásba való átmenetet segítő programoknál pedig interjúkat készítettünk.
Kutatásainkkal egy olyan tehetséggondozó rendszer kialakításához kívánunk hozzájárulni a meglévő és jól működő elemek felhasználásával, amelyben a legkülönbözőbb tehetségterületeken kiemelkedő tanulók tehetsége felszínre kerülhet, annak kibontakoztatásához a közoktatásban való részvétel teljes idejében támogatást kapnak, s mindehhez szükség esetén hátránykompenzáció is társul.