
Tanulmányok az érettségiről. Hatásvizsgálat, tantárgyi vizsgák értékelése, feladatfejlesztés
Szerkesztette: Bánkuti Zsuzsa, Lukács Judit
OFI, Budapest, 2008.
TARTALOM
Előszó (Horváth Zsuzsanna)
Az érettségi vizsga hatása
Horváth Zsuzsanna: Az új típusú érettségi vizsga iskolai hatása
Bánkuti Zsuzsanna – Lukács Judit: Az új típusú érettségi vizsga igazgatói megítélése
Szakmai tapasztalatok – tantárgyi vizsgák értékelése
Einhorn Ágnes: Fejlesztés vagy vizsgatréning? A fejlesztő- és a mérőfeladatok különbségei
Lukács Judit: Az új matematikaérettségi – három év tapasztalata
Einhorn Ágnes: Hogy vizsgázott az új érettségi németből?
Bánkuti Zsuzsa: A érettségi feladatok nehézsége – a vizsgázók nehézségei fizikából
Berek László – Szabó Szabolcs: Az új kémiaérettségi tapasztalatai
Ütőné Visi Judit: A kétszintű érettségi kihívásai a földrajz tantárgyban
Dancsó Tünde: Az informatikaérettségi tapasztalatai
Feladatfejlesztés – fejlesztőfeladatok
Horváth Zsuzsanna – Lukács Judit: Több önbizalom, kevesebb kudarc
Horváth Zsuzsanna: Írni jó! A szövegalkotás fejlesztése
F. Dárdai Ágnes – Kaposi József: A problémaorientált történelemtanítás