A KÖTET KIZÁRÓLAG ELEKTRONIKUS KIADÁSBAN JELENT MEG, KÉRJÜK, NE TEGYE KOSÁRBA!
Jelen kiadványban az előbbi megközelítések szellemében tanárok, nevelők, kommunikációs szakemberek szempontjából átgondolt, az UNESCO által is használt – a nevelő érti…; képes…; úgy dolgozik másokkal, hogy…; olyan, aki… – csoportosításban megfogalmazott kompetenciák találhatók. Ajánlom ezeket figyelembe venni egyéni vagy szervezeti tanuláshoz, pedagógusképzési, oktatáspolitikai célok kitűzéshez. Az oktatási, kommunikációs szervezetek számára megfogalmazott javaslatokat pedig az aktuális folyamatok, történések, megismert újabb és újabb tények ismeretében olvasni, megvitatni, beépíteni.
A világ átalakításához soha még nem állt rendelkezésre ekkora technológiai-műszaki-gazdasági eszköztár. Most a társadalmi, emberi tényezőket, gondolkodásunkat, tudatosságunkat, készségeinket és képességeinket kell ezen átalakítások hatásainak felismeréséhez, és a változások ismeretében a szükséges beavatkozások, módosítások kidolgozásához, elvégzéséhez fejleszteni. A fejlesztéshez pedig felkészült nevelőkre, oktatókra, kommunikációs szakemberekre van szükség.
Fenntartható működésre átállni nem könnyű, ám izgalmas küldetés. Tartsanak velünk!