Megjelenés éve: 
2008

A könyv bepillantást nyújt a személyiségfejlődést szolgáló csoportok életébe: meggyőzően illusztrálja, hogy a tapasztalati tanuláson alapuló "tréningek" eredményességét nem a "játékok", "gyakorlatok" biztosítják, hanem az őszinte kommunikáció szabadsága, az önfeltárás kockázatát ösztönző, biztonságos légkör.

Carl R. Rogers a 20. század egyik legnagyobb pszichológusa. Munkássága több mint húsz évvel a halála után változatlanul ösztönző hatással van a tanácsadók, pszichoterapeuták, pedagógusok, orvosok, vezetők munkájára. Az általa útjára indított személyközpontú megközelítés segíti a szülőket a nevelésben, a házaspárokat a párkapcsolat bensőségessé alakításában, a szervezeteket az élhetőbb, örömtelibb munkakörnyezet kialakításában. Rogersnek eddig két könyve jelent meg magyarul az Edge2000 Kft. kiadásában. A Valakivé válni a személyközpontú megközelítés elméletének és alkalmazási lehetőségeinek széles skáláját mutatja be. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel közösen kiadott A tanulás szabadsága a tanulóközpontú iskoláról szól (a Függelékben magyar példákkal). Ez a harmadik könyve bepillantást nyújt a személyiségfejlődést szolgáló csoportok életébe: meggyőzően illusztrálja, hogy a tapasztalati tanuláson alapuló "tréningek" eredményességét nem a "játékok", "gyakorlatok" biztosítják, hanem az őszinte kommunikáció szabadsága, az önfeltárás kockázatát ösztönző, biztonságos légkör.

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.